Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Grupa Żywiec skoncentruje się na wzmacnianiu marek i na nowościach

Grupa Żywiec będzie w tym roku kontynuować inwestycje w dalsze wzmacnianie swoich marek i w atrakcyjność oferty produktowej przez innowacje – zapowiada Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.


Autor: BW, portalspozywczy.pl
Data: 20-04-2016, 10:44
W nadchodzących miesiącach Grupa będzie się koncentrować na wprowadzeniu nowości na rynek fot. Grupa Żywiec

W nadchodzących miesiącach Grupa będzie się koncentrować na wprowadzeniu nowości na rynek oraz realizacji programu marketingowego zaplanowanego na sezon piwny, a także na dalszym wzmacnianiu marek i poprawie obsługi klienta. 

Grupa Żywiec informuje, że rynek pozostaje bardzo konkurencyjny, więc firma będzie kontynuować również działania nastawione na dalszą poprawę efektywności procesów oraz obniżenie kosztów działalności.

Mimo iż tradycyjne jasne pełne wciąż odpowiada za większość sprzedaży w kategorii piwa, to najszybciej rosnącym segmentem rynku są piwne specjalności, w tym piwa smakowe, pszeniczne, niepasteryzowane czy radlery.

Grupa Żywiec podkreśla, że po dotychczasowym sukcesie rynkowym Warki Radler (obecnie najlepiej sprzedający się radler w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 50 proc.) w kwietniu Grupa Żywiec wprowadziła do oferty nowy wariant smakowy Warka Radler jabłko-gruszka. 

Warka Radler 0,0 proc. - naturalnie mętny bezalkoholowy napój piwny dla dorosłych - pojawi się natomiast w innowacyjnym dla tego segmentu opakowaniu typu PET, co zapewni konsumentom wygodę konsumpcji przy różnych okazjach.

Grupa Żywiec podaje, że polscy konsumenci coraz częściej sięgają po produkty nisko i bezalkoholowe. W 2015 roku ten segment wzrósł o 11 proc. W związku z tym w tym roku Grupa wprowadza nowy wariant piwa Żywiec Bezalkoholowe.

Od początku roku firma kontynuuje inwestycje we flagową markę realizując kampanię Chce się Ż, która przyczynia się do dalszego wzmocnienia Żywca, jako lidera segmentu premium.

W tym sezonie Grupa Żywiec kontynuuje też rozwój portfolio marek regionalnych. Jeszcze w kwietniu w sklepach na terenie Warszawy i Mazowsza pojawi się nowy wariant piwa Królewskie Niefiltrowane. W trakcie procesu produkcji piwo to nie jest poddawane filtracji, dzięki czemu zachowuje charakterystyczne walory smakowe, naturalną mętność i pełny smak.

Od początku roku marka Królewskie komunikuje też swoje warszawskie korzenie w nowej kampanii reklamowej. Marki regionalne (Królewskie i Specjal) otrzymały też silne wsparcie w postaci loterii konsumenckich.

Po sukcesie cydru Strongbow, który po roku od wprowadzenia osiągnął pozycję drugiej marki w tej kategorii, na początku kwietnia Grupa Żywiec wprowadziła nowy wariant smakowy Strongbow Dark Fruit – jabłkowy cydr z nutą czarnej porzeczki.

Grupa inwestuje także w ofertę w segmencie piw popularnych realizując loterię konsumencką piwa Tatra – Miliony Piw są w Tatrach – która daje konsumentom najwięcej okazji do wygrywania. Firma inwestuje także w silne wsparcie reklamowe dla marki Warka, która niedawno zyskała nową szatę opakowania i prowadzi nową kampanię reklamową pod hasłem Planeta Warka.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce posiadający najszersze portfolio 12 stylów piwnych, 15 marek i 38 produktów. Marką flagową firmy jest Żywiec. Do najsilniejszych marek spółki należą też: Heineken, Desperados, Warka, Tatra i EB. Ważną część oferty Grupy stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia), Specjal (północna) i Brackie (południowa). Spółka prowadzi również sprzedaż zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Affligem, Murphy’s) oraz polskich piw specjalnych (Żywiec Porter, Żywiec Marcowe, Żywiec Białe, Żywiec Bock, Żywiec APA, Żywiec Saison, Warka Radler, Kaper). 

© Portal Spożywczy 2021-01-16 11:50:12