Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Na rynku zdrowych przekąsek dominują marki własne sieci i dużych koncernów

Na rynku zdrowych przekąsek produkty nisko lub nieprzetworzone zdominowane są przez marki własne sieci handlowych, zaś produkty wysokoprzetworzone zdominowane są przez marki dużych koncernów – ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w firmie doradczej KPMG.


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 05-05-2016, 11:39
Rynek zdrowych przekąsek w Polsce wygenerował w 2015 r. 1,2 mld zł obrotu fot. Shutterstock

- W każdej z kategorii produktów private label stanowi 30 proc. lub więcej sprzedaży. Dodatkowo, istotną część rynku stanowią artykuły sprzedawane na wagę w hipermarketach i dyskontach – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer.

- Z kolei w produktach wysokoprzetworzonych wiodącą rolę odgrywają marki międzynarodowych koncernów spożywczych, takich jak Nestle czy Kraft – dodaje dyrektor w KPMG.

Przykładowo Atlanta Poland podaje, że obecnie 60 proc. jej przychodów w sektorze detalicznym stanowi produkcja private label, co jest związane z trendem, które wyznaczają główni gracze na rynku detalicznym. Największe sieci często kładą bowiem nacisk, aby produkt znajdujący się na ich półce był kojarzony z daną siecią.

Na podstawie danych Panelu Handlu Detalicznego Nielsena rynek zdrowych przekąsek w Polsce wygenerował w 2015 r. 1,2 mld zł obrotu, czyli wzrósł o 12,4 proc. w ujęciu rocznym. 

Co istotne każdy z segmentów wchodzących w skład kategorii zdrowych przekąsek notuje wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym. Statystyczny Polak wydaje zaś na tego typu produkty nieco ponad 31 zł rocznie, czyli o 3,5 zł więcej niż w 2014 r.

Firma badawcza Nielsen badając rynek zdrowych przekąsek uwzględnia takie kategorie jak: chrupkie pieczywo, wafle ryżowe, orzechy i ziarna niesolone, suszone owoce i batony musli.

 

 

© Portal Spożywczy 2021-01-19 22:02:31