Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Ekspert Grupy Colian na EEC 2016: Będziemy myśleć o produkcji na dalekich rynkach

- Jeżeli chcemy dalej rozwijać się w takim tempie jak przez ostatnie lata, musimy wyjść za granicę, co konsekwentnie czynimy - powiedział Adam Najbar, Export Project Manager, Grupa Colian, podczas debaty „Globalna konkurencja na rynku żywności, która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 24-05-2016, 14:49

Adam Najbar podkreślił, że niedawne przejęcie przez Grupę Colian brytyjskiej Elisabeth Shaw było związane właśnie realizacją strategii rozwoju ekspansji zagranicznej.

Szansą dla całej branży słodyczowej są dalekie rynki. - Spoglądamy na dalekie rynki, poza unijne, ale musimy liczyć się tu z wysokimi kosztami logistycznymi oraz cłami. Dlatego długofalowo będziemy myśleć o otwieraniu produkcji na dalekich rynkach. Dla przykładu, wysokość cła na produkty czekoladowe w Brazylii przekracza 80 proc. kosztów produktu. Także otwarcie fabryki w tym regionie byłoby niesamowitą oszczędnością. Tym bardziej, że w Ameryce Południowej mamy do czynienia ze strefami wolnego handlu (Mercosur) – tłumaczył Adam Najbar.

Jego zdaniem, najbardziej perspektywiczne rynki dla słodyczy to Ameryka Południowa, głównie Brazylia. Konkurencja jest tam zdecydowanie mniejsza niż na rynku lokalnym. Podkreślił, że bardzo kuszące są także rynki Afryki Północnej, które niewiele produkują, a coraz częściej poszukują produktów wysokiej jakości. 

Czytaj więcej relacji z EEC 2016!

© Portal Spożywczy 2020-06-03 19:10:35