Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Pepsi walczy o polski rynek wody butelkowanej

Napojowy gigant chce umocnić się na polskim rynku wody wartym ponad 2 mld zł. Ma mu w tym pomóc marka Górska Natura. Nowy produkt PepsciCo pojawi się w sklepach jeszcze w tym miesiącu. Jeden z największych producentów napojów na świecie chce zdążyć przed sezonem, który na polskim rynku wody zazwyczaj rozpoczyna się w maju - podaje Rzeczpospolita.

Po nieudanej próbie zdobycia naszego rynku wodą Świtezianka oraz globalną marką Aqua Minerale firma zdecydowała się na wprowadzenie marki, której nazwa nawiązuje do natury i gór. Na razie nie zdradza, jakie udziały rynkowe chciałaby zdobyć dla swojej wody, której pojawienie się na rynku będzie wpierać reklamami w mediach oraz program promocyjny dla konsumentów.

Wprowadzając Górską Naturę PepsiCo naśladuje producentów, którym udało się odnieść sukces na rynku, np. lidera Żywca Zdroju produkowanego przez koncern Danone - informuje Rzeczpospolita.

- Historia pokazała, że w Polsce nie przyjmują się globalne marki wody oraz te, których nazwy nie nawiązują do miejsca pochodzenia - mówi "Rz" Paweł Zieliński, współwłaściciel firmy GFT Goldfruct produkującej Kingę Pienińską.

Lekcję na polskim rynku wody odrobił już największy konkurent PepsiCo na światowym rynku napojów. Kilka lat temu koncern Coca - Cola wycofał z Polski popularną w innych krajach Bonaquę i skoncentrował się na promocji Kropli Beskidu. Po czterech latach od wprowadzenia tej marki jest czwartym graczem na polskim rynku wody.

Rzeczpospolita informuje, że Coca - Cola nie komentuje planów swojego konkurenta. - Na rynku zawsze jest miejsce na nową markę, jeśli firma ma odpowiednią propozycję dla konsumentów - mówi Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca - Cola HBC Polska.

Więcej na stronach internetowych dziennika Rzeczpospolita.



© Portal Spożywczy 2021-09-24 03:07:20