Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Na świecie sprzedaje się rocznie 300 mld puszek aluminiowych

Na świecie rocznie sprzedaje się 300 mld puszek aluminiowych. W Europie 80 mld, w USA 100 mld. W Polsce 6 mld puszek – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Łukasz Kręski, prezes firmy Invento, która produkuje puszki PET. Firma porównuje się do rynku puszek aluminiowych i liczy na 3 proc. w nim udział.


Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 18-10-2016, 17:41
Łukasz Kręski, prezes Invento

Będziemy się porównywać do rynku opakowań z aluminium. Dla nas osiągnięcie wolumenów na poziomie 2-3 proc. globalnego rynku produkcji puszek aluminiowych, czyli osiągnięcie produkcji 5 mld sztuk, jest możliwe. Rozwijamy się trochę jak TetraPak - mamy patenty, mamy autorskie maszyny, formy wtryskowe – to wszystko są nasze autorskie rozwiązania – podkreśla Łukasz Kręski.

Prezes wyjaśnia, że Invento porównuje się do rynku aluminium z dwóch powodów: używa w swoich opakowaniach aluminiowego wieczka i kryształ opakowania przypomina aluminiową puszkę, a dodatkowo może używać maszyn rozlewniczych do aluminiowych puszek.

- Nie porównujemy się do butelek PET, ale co ważne, w naszej produkcji wykorzystujemy procesowe podejście do opakowań PET. To kompletny mix - postawienie maszyny rozdmuchowej przed maszyną rozlewniczą, co w przypadku opakowań aluminiowych jest niemożliwe. Puszki trzeba przywieźć z fabryki, co już generuje wysokie koszty. W naszym zakładzie jest rozmuch, rozlew i zamknięcie. Planujemy dodatkowo budowę centrum B+R, czyli laboratorium z wtryskownią – czyli będziemy mieć na miejscu pełny proces. Przywozimy granulat, wtrysk, rozdmuch, potem na linii rozlew – czyli coś co funkcjonuje w butelkach, ale nie w aluminium. To jest olbrzymia zmiana, którą proponujemy producentom napojów – mówi Łukasz Kręski.

Podkreśla, że branża napojowa bardzo się rozwija i ciągle szuka nowych możliwości. Szuka nowości także jeśli chodzi i opakowania. Jest bardzo konkurencyjna, czyli popyt jest bardzo duży. Invento stawia sobie za cel wprowadzić zupełnie nowy produkt do świadomości producentów napojów. - Natomiast sam rynek opakowań dla branży napojowej rośnie, zarówno butelek PET bardzo dynamicznie, ze względu na koszty, jak i puszek aluminiowych, który to oceniamy na 2-3 proc. rocznie – mówi prezes Kręski.

© Portal Spożywczy 2020-07-11 22:42:58