Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

4health: Opracowanie całego produktu zajęło nam cztery miesiące

- Pierwotnie planowaliśmy rozpocząć produkcję opakowań na początku 2017 roku. Nieoczekiwana zmiana sytuacji spowodowała, że wystartowaliśmy z projektem na początku czerwca. Nie mieliśmy wówczas marki, grafiki ani logo. Tymczasem już 30 września pierwsza dostawa batonów wjechała do naszego magazynu - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Marcin Karaszkiewicz, właściciel firmy MCP Group oraz twórca 4health, nowej marki na rynku żywności.


Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 14-12-2016, 09:37
fot. Facebook.com/Forhealth.musthave

Producentem batonów 4health jest obecna na rynku od 2001 roku firma MCP Group.

- Wystartowaliśmy jako agencja marketingowa z dużym naciskiem na promowanie produktów naszych klientów pod kątem public relations, ATL i BTL. Mocno weszliśmy zwłaszcza w eventy wizerunkowe, sprzedażowe i promocyjne. Wśród naszych klientów były firmy nie tylko z branży spożywczej, ale i tekstylnej. Mamy spore doświadczenie w marketingu i tworzeniu wizerunku produktu. Kiedy na rynku pojawił się kryzys i nasi klienci zaczęli ścinać wydatki na działania marketingowe, stwierdziliśmy, że trzeba pójść w innym kierunku. Dlatego zacząłem zajmować się importem, dystrybucją i handlem - mówi Karaszkiewicz.

W ten sposób MCP Group wyspecjalizowało się w dystrybucji żywności, przede wszystkim prozdrowotnej.

- Biorąc pod uwagę to, czego udało nam się dokonać w Polsce z markami z importu, stwierdziliśmy, że czas najwyższy wystartować z własną marką. Znamy rynek, struktury, kupców w sieciach. Poza tym w przypadku cudzej marki zawsze istnieje ryzyko, że producent wymyśli coś, co nie będzie nam odpowiadać. Jeden z naszych głównych kontrahentów próbował trzeci raz w ciągu roku podnieść nam ceny. Różnica w stosunku do pierwotnej stawki sięgała już 30 procent. Postawiliśmy się, więc producent zmienił dystrybutora - przyznał.

Karaszkiewicz dodaje, że w trudnej sytuacji firma postawiła na ucieczkę do przodu i przyspieszenie prac nad projektem 4health.

- Planowaliśmy rozpocząć produkcję opakowań na początku 2017 roku. Tymczasem na początku czerwca wystartowaliśmy z projektem nie mając marki, grafiki ani logo, a już 30 września pierwsza dostawa wjechała do naszego magazynu - dodał.

4health to nowa marka na polskim rynku żywności prozdrowotnej. W asortymencie znajdują się obecnie dwa batony na bazie orzechów o smaku pistacji z gorzką czekoladą oraz migdała z miodem, a także musli o smaku jagody z maliną i nasionami chia oraz czekolady z orzechami i chia. Batony w kategorii cenowej 1,99-2,49 zł do końca roku trafią do sprzedaży w sieciach: Rossmann, Hebe, Superpharm, Stokrotka, Tesco i Auchan. Musli w cenie ok. 8 zł trafi do dystrybucji na początku 2017 roku.

© Portal Spożywczy 2020-11-29 11:32:49