Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Nowel: Za nami rok inwestycji i rozwoju

- Rok 2016 był okresem wytężonej pracy całego zespołu. Z jednej strony bardzo intensywnie inwestowaliśmy w rozwój parku maszynowego i dalsze unowocześnienie naszych zakładów, z drugiej prowadziliśmy aktywne działania zmierzające do rozszerzenia sieci sprzedaży zarówno w kraju, jak i zagranicą - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Michał Zajezierski, wiceprezes zarządu firmy piekarniczej Nowel.


Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 16-12-2016, 17:08
Michał Zajezierski

Michał Zajezierski przyznaje, że w mijającym roku firmie Nowel udało się zrealizować założone cele.

- Bardzo intensywnie inwestowaliśmy w rozwój parku maszynowego i dalsze unowocześnienie naszych zakładów. Efektem tych działań jest m.in. uruchomienie automatycznej linii do wypieku chlebów mieszanych stanowiącej jedną z najbardziej znaczących inwestycji w skali branży w ostatnich latach. (O tej inwestycji pisaliśmy także na łamach Portalu Spożywczego - link - przyp. red.)

Nowel prowadzi także aktywne działania zmierzające do rozszerzenia sieci sprzedaży na rynku krajowym i zagranicą.

- Z tych zadań również udało nam się doskonale wywiązać. Pieczywo Nowel jest eksportowane do dziewięciu europejskich krajów, do których w tym roku dołączyła m.in. Chorwacja. Nie zapominamy także o nieustannym rozszerzaniu portfolio naszych produktów. Regularnie dostarczamy klientom nowe warianty pieczywa, których nieodłącznym elementem jest najwyższa jakość i bogactwo wartości odżywczych. Atuty i walory naszych produktów potwierdza m.in. etykieta clean label - dodał.

Jak zaznacza Zajezierski efekty podjętych działań widoczne są w wynikach finansowych spółki.

- Nasze przychody w 2015 r. wyniosły ok. 120 mln zł, a na koniec tego roku przekroczymy pułap 140 mln zł - dodał.

Wiceprezes zarządu Nowela zapowiada, że w 2017 roku firma nadal chce dynamicznie się rozwijać i inwestować zarówno w rozbudowę linii produkcyjnych, jak i rozszerzanie sieci sprzedaży.

- W ciągu najbliższych czterech lat na inwestycje przeznaczymy ponad 170 mln zł. Nieustannie negocjujemy z nowymi partnerami oraz prowadzimy rozmowy z dotychczasowymi kontrahentami. Jesteśmy przekonani, że w 2017 r. przyniosą one efekty w postaci nowych umów. Już dziś jesteśmy jednym z największych graczy na polskim rynku pieczywa mrożonego. Bardzo istotnym wyzwaniem na najbliższe miesiące jest również zmiana postrzegania pieczywa mrożonego. Obecnie, w mediach pojawia się wiele nieprawdziwych informacji dot. metod wypieku tych produktów i ich składu - podsumował Zajezierski.

Nowel (do października 2016 Nowel Piekarnia Nowakowski) istnieje od 1925 roku. Firma dostarcza pieczywo do największych sieci handlowych w Polsce i na dziewięć rynków zagranicznych. W dwóch zakładach produkcyjnych spółka zatrudnia 500 osób.

© Portal Spożywczy 2020-07-12 05:39:23