Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Reklama piwa - Grupa Żywiec liderem, Carlsberg w górę, Kompania Piwowarska i Perła w dół

Producenci piwa w 2016 roku zmniejszyli wydatki reklamowe w porównaniu z rokiem 2015 o 2,5 proc. Zredukowali je we wszystkich mediach, poza radiem. Najwięcej wydała Grupa Żywiec, a Carlsberg Polska zwiększył je z czołówki reklamodawców najbardziej – informuje serwis wirtualnemedia.pl.


W okresie od stycznia do grudnia 2016 roku producenci piwa przeznaczyli na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) ponad 552,2 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 2,5 proc. mniej niż w 2015 roku.

Niezmiennie największym reklamodawcą wśród producentów piwa jest Grupa Żywiec. W ub.r. przeznaczyła na wsparcie swoich marek w mediach pozainternetowych 238,5 mln zł, czyli 3,7 proc. więcej niż w 2015 roku.

Drugie miejsce na reklamowym podium browarów utrzymuje Kompania Piwowarska, mimo że zredukowała nakłady reklamowe o 10,1 proc., do 187,8 mln zł.

Trzecią pod tym względem firmą jest Carlsberg Polska , który zainwestował we wsparcie w mediach 84,9 mln zł. Było to 12,6 proc. więcej niż w 2015 roku.

Znajdujący się też w czołówce Browar Namysłów i Perła - Browary Lubelskie ograniczyły inwestycje na promocję w tradycyjnych mediach. Browar Namysłów zmniejszył je o 5,3 proc., do 22,8 mln zł, a Perła - o 19,5 proc., do blisko 8 mln zł.

Czytaj więcej na wirtualnemedia.pl



© Portal Spożywczy 2022-01-18 05:45:41