Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Lasy Państwowe inwestują w sieć sklepów z dziczyzną i przetworami z grzybów i jagód

Lasy Państwowe zamierzają zbudować sieć sklepów z dziczyzną oraz przetworami z grzybów i jagód. W tym roku planowane jest otwarcie czterech placówek, a docelowo miałoby być ich kilkanaście - donosi "Puls Biznesu".

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, którego przychody (ok. 8,2 mld zł) prawie w 90 proc. pochodzą ze sprzedaży surowca drzewnego, nabrało apetytu m.in. na mięso. Eksperci z branży nie spodziewają się jednak, by taka działalność mogła poprawić zyskowność przedsiębiorstwa. Ma ono bardzo wysokie koszty (sięgają 7,8 mld zł), przez co zarabia skromnie. Zysk netto w 2015 r. ograniczył się do 382,2 mln zł.

Surowiec drzewny ma pozostać podstawowym źródłem przychodów Lasów Państwowych, ale Konrad Tomaszewski, który kieruje nimi od listopada 2015 r., ma też kilka innych pomysłów na zarobek. 
— Za dwa miesiące chcemy tutaj, nieopodal naszej siedziby w Warszawie, uruchomić pierwszy sklep firmowy Lasów Państwowych. Oferowałby dziczyznę, a dokładniej — przetwory z dziczyzny wytwarzane na bazie tradycyjnych technologii. Byłaby to pierwsza placówka z całej sieci sklepów — mówi Pulsowi Biznesu Konrad Tomaszewski, dyrektor generalny LP. 

Adam Zdanowski, współwłaściciel Zakładów Mięsnych Wierzejki, które prowadzą też sieć sklepów firmowych, mówi, że jego firma próbowała wprowadzić przetwory z dziczyzny do oferty, ale nie sprzedawały się ani w kraju, ani na rynku brytyjskim. Pojawiają się trzy zasadnicze bariery: cena, trudność w przygotowaniu potraw i konieczne duże nakłady na promocję tego rodzaju mięsa. 

Czytaj całość w piątkowym Pulsie Biznesu.



© Portal Spożywczy 2021-12-06 19:24:36