666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Cementowanie trasy kolejowej z Iranu do Polski

Koleje z pięciu krajów, w tym PKP LHS z Polski, zamierzają rozwijać na Nowym Jedwabnym Szlaku południowo-zachodni korytarz transportowy, z pominięciem Rosji.


Autor: wnp.pl
Data: 08-09-2017, 20:01
W połączenie intermodalne Iranu z Europą angażowane będą też promy fot. za wnp.pl/materiały prasowe

Zdaniem przedstawicieli Kolei Ukraińskich, trasa ta ma duży potencjał rozwoju i można zwiększyć wolumen ładunków do 72 mln ton rocznie.

To druga inicjatywa PKP LHS, zakładająca wykorzystanie własnego potencjału, w tym terminala w Sławkowie, na Nowym Jedwabnym Szlaku.

Protokół z posiedzenia komitetu sterującego takiej inicjatywy podpisali dziś w Odessie szefowie kolei z: Azerbejdżanu, Gruzji, Iranu, Polski i Ukrainy.

Podpisanie protokołu zostało poprzedzone dwoma latami współpracy między stronami.

Testowano m.in. organizację przewozu ładunków w kontenerach z Indii i Zatoki Perskiej przez Iran, Azerbejdżan, Gruzję, Ukrainę do UE, w tym przez Polskę i odwrotnie.

Zdaniem przedstawicieli Kolei Ukraińskich, trasa ta ma duży potencjał rozwoju i można zwiększyć wolumen ładunków do 72 mln ton rocznie.

Jednak jego dalszy rozwój zależy od przyciągnięcia dodatkowych ładunków. Aby to zrobić, w każdym z członków projektu ma realizować inwestycje infrastrukturalne, w tym także portowe (chodzi szczególnie o Azerbejdżan, Iran i Ukrainę).

Strony zakładają, że przyciągnięcie większego wolumenu ładunków na tę międzynarodową trasę wymaga też opracowania wspólnej taryfy przewozowej.

Jak nas poinformowała rzeczniczka prasowa PKP LHS Agnieszka Hałasa, w przyszłym tygodniu spółka ta organizuje w Krakowie otwartą konferencję, podczas której zostaną przedstawione szczegółowo informacje o potencjalnym rozwoju transportu intermodalnego z Azji Centralnej i Bliskiego Wschodu do Europy Środkowej.

Przypomnijmy, że to druga inicjatywa PKP LHS, zakładająca wykorzystanie własnego potencjału, w tym terminala w Sławkowie, na Nowym Jedwabnym Szlaku.

W czerwcu ta polska spółka stała się członkiem Stowarzyszenia Osób Prawnych Transkaspijskiej Międzynarodowej Trasy Transportowej (TMTM).

Jest on jednym z fragmentów NJS, inicjatywy chińskiej i prowadzi z Chin przez Kazachstan, Morze Kaspijskie, Azerbejdżan, Gruzję, Morze Czarne i Ukrainę do Polski.

Ten szlak jest też alternatywny dla trzech tras wiodących z Chin przez Kazachstan, Rosję i Białoruś do Europy Środkowej i Zachodniej.

© Portal Spożywczy 2020-03-28 13:25:40