Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Bakaliowe przekąski Bakalland

Według statystyk konsumenci sięgają po przekąskę nawet 5 razy w ciągu dnia. Duży wpływ na zmieniające się nawyki żywieniowe ma bez wątpienia tempo i styl życia konsumentów, którzy dziś często nie mają czasu na zjedzenie pełnych posiłków. Dlatego coraz częściej sięgają po naturalne i przede wszystkim pożywne przekąski. Na aktualne potrzeby konsumentów odpowiada Bakalland - lider rynku bakalii.


Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę Bakalland S.A.
Data: 21-09-2017, 11:26

Bakalie naturalnie na przekąskę

Jeszcze kilka lat temu, bakalie były wyszukanym dodatkiem do ciast i deserów, które przygotowywane były na świąteczne stoły lub ważne uroczyste spotkania. Dziś ta tendencja ulega zmianie i bakalie stają się również dodatkiem do dań wytrawnych, gdzie wybierane są jako dodatki do zdrowych sałatek lub koktajli. Suszone owoce i orzechy są również również doceniane przez konsumentów jako forma naturalnej i pełnowartościowej przekąski.

"Przekąski to szeroka kategoria - występują w niej zarówno produkty naturalne, jak i produkty wysoko przetworzone. Większość przekąsek kupowana jest impulsowo. Konsumenci sięgają po przekąski bardzo często, nawet kilka razy dziennie. Zmieniające się trendy wpływają jednak na to, co wybierają. Dziś wielu z nich przy wyborze przekąski kieruje się zdrowiem i naturalnym pochodzeniem produktu. Oczywiście ważne miejsce zajmują również nowe połączenia smakowe, czy też oferowane przez producentów poręczne, jednoporcjowe opakowania" - mówi Ewelina Haraburda, Product Manager Bakalland.

Wśród bakalii przebojem jest suszona w całości żurawina z USA, obecnie rynkowy numer dwa, która popularna jest również w innych kategoriach. Pierwsze miejsce zajmują znane i lubiane przez konsumentów rodzynki. W kategorii bakalii silnie reprezentowane są także popularne "superfoods" w postaci kilkunastu rodzajów orzechów, w tym nerkowca. Popularne są także witaminowe bomby takie, jak Złote owoce (miechunka peruwiańska) i jagody goji. Przekąskową półkę wzbogaciły niedawno także inne egzotyczne smaki z tajwańskich plantacji np. suszone w całości plastry mango oraz ananasa. Zarówno owoce suszone, jak i chrupiące orzechy oraz ziarna idealnie smakują również w formie miksów, mających charakter przekąskowy.

Jak pokazują badania Nielsena 45% konsumentów za bardzo istotne uważa, by przekąski były całkowicie naturalne, bez GMO (44% wskazań) czy sztucznych aromatów (43% wskazań), a także by dostarczały błonnika i białka, przy jednoczesnej niskiej zawartości sodu oraz cukru. W zgodzie z trendami prozdrowotnymi coraz więcej osób zwraca uwagę na to, co je i nie dotyczy to wyłącznie głównych posiłków, ale również tego, co spożywane jest pomiędzy nimi. Kategorią, która doskonale wpisuje się w te tendencje są bakalie, bowiem pochodzące wprost z natury owoce suszone, orzechy czy ziarna, to grupa produktów posiadająca zarówno walory zdrowotne, jak i bogactwo smaków, dające wiele możliwości.

Polacy kochają mieszanki

Kultowa mieszanka studencka Bakalland, to nr 1 na rynku, który od lat cieszy się nieustającą popularnością. Dzięki zawartości najlepszej jakości bakalii, konsumenci otrzymują wysokiej jakości produkt, który dostarcza niezbędnych składników odżywczych i witamin. Mieszanka studencka to popularna forma przekąski na całym świecie. W zależności od kraju różni się jedynie składnikami, ale zgodnie z definicją w mieszance powinny znajdować się różnego rodzaju orzechy i suszone owoce, które dostarczą organizmowi energii i niezbędnych składników odżywczych. Ta forma przekąski od niedawna poza tradycyjnymi gramaturami, dostępna jest również w nowym, poręcznym i impulsowym opakowaniu - 50 g, które doskonale odpowiada na potrzeby i styl życia konsumentów.

"W naszej ofercie Konsument znajdzie produkty dopasowane do jego potrzeb i upodobań - od klasycznej oferty suszonych owoców, orzechów poprzez kultową mieszankę studencką (dostępną w kilku wariantach smakowych), aż po całkowicie nowe odkrycie w postaci linii bakalii dosmaczanych. To właśnie połączenie popularnych bakalii z uwielbianą przez Konsumentów czekoladą, miodem czy solą nadaje bakaliowej ofercie silnie przekąskowy akcent" - mówi Ewelina Haraburda, Product Manager Bakalland.

Bakalie przekąskowe - przyjemność chrupania

Bakalland wychodząc naprzeciw oczekiwaniom młodych konsumentów stworzył ofertę nie tylko ciekawą pod względem różnorodności smaków, ale również pod względem podania. Dlatego, w kategorii bakalii przekąskowych, duże zainteresowanie znajdują intrygujące bakaliowe mixy, które bazują na pochodzących z natury orzechach i suszonych owocach. Te produkty, to dobrze znane i lubiane: żurawina, migdał, orzech arachidowy, kukurydza czy kokos w zupełnie nowej i zaskakującej odsłonie. Intrygujące nazwy oraz atrakcyjne opakowania - Koko Loko, O!żesz Sezam, Love Las, Cud Miód i Słona Ona - kryją w sobie niepowtarzalne smaki, które są formą przekąski.

Popcorn - przekąska doskonała na specjalne okazje

Na zainteresowanie konsumentów, tego typu przekąskami, duży wpływ ma okazyjność. Popcorn towarzyszy konsumentom najczęściej podczas oglądania ważnych wydarzeń sportowych lub jako przekąska podczas oglądania filmów. W okresie ostatnich dwunastu miesięcy na polskim rynku sprzedano blisko 38 mln opakowań tej chrupiącej przekąski, czyli statystycznie każdy Polak zakupił paczkę popcornu. Rynkowym bestsellerem, który skradł podniebienia Polaków jest klasyczny popcorn solony, a ten produkowany przez Bakalland jest niekwestionowanym liderem całego rynku.

Jak sprzedawać bakalie przekąskowe?

Bakalie to doskonałe produkty impulsowe, które warto włączyć do oferty bez względu na wielkość czy lokalizację punktu handlowego. Warto pamiętać, że konsument wybierając przekąski preferuje marki znane i lubiane, które zapewniają mu powtarzalną jakość i smak. Bakalland jako lider rynku zapewnia nie tylko unikalną ofertę przekąskową, ale również fachowe doradztwo w zakresie ekspozycji, promocji wspierając swoją wiedzą zarówno duże sieci handlowe, ale również mniejszych Detalistów. Przekąski można eksponować w różnych strefach, tak aby zainteresować nimi konsumenta - od półki przekąskowej, przez warzywa i owoce, aż po strefę impulsową, czyli miejsce kas. Poza cross lokalizacją, w której produkty umieszczane są na clip stripach, można również eksponować je na dedykowanych standach, które znajdują się w strefach promocyjnych. Dzięki temu bakalie mogą pojawiać się np. w miejscach sprzedaży słodkich przekąsek i napojów, jako zdrowa alternatywa dla słodyczy.

© Portal Spożywczy 2021-03-06 02:12:10