666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Mokrysz, Mokate: Rośnie znaczenie segmentu premium na rynku kawy i herbaty

- Polacy nadal są bardziej herbaciarzami, niż kawoszami. Widać jednak, że różnica w wielkościach spożycia obu napojów pomału się wyrównuje. Podobnie, jak w przypadku kawy, konsument jest coraz bardziej świadomy i poszukuje wybranych gatunków herbaty, zwłaszcza w sektorze premium - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate.


Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
Data: 06-12-2017, 13:39
Adam Mokrysz, prezes i CEO Grupy Mokate

- Cały czas obserwujemy rosnącą popularność herbat ziołowych czy funkcjonalnych, opartych na naturalnych składnikach. I to jest trend, który będzie się w najbliższej przyszłości utrzymywał, i w który warto inwestować. Produkty zgodne z aktualnym nurtem oraz innowacyjne pod względem receptury, jak i formy sprzedaży w znacznym stopniu przyczyniają się przecież do budowania wzrostu w danej kategorii - komentuje Adam Mokrysz.

Statystycznie Polak wypija ponad 3 kg kawy rocznie. Prezes Mokate zawraca uwagę, że wyraźnie rośnie segment premium obejmujący zarówno kawę ziarnistą, jak i tą w kapsułkach. Wynika to m.in. z faktu, że ekspresy do kawy stają się już standardem w większości gospodarstw domowych.

- Polacy mają coraz większą wiedzę na temat samej kawy, jako surowca. Są w stanie precyzyjnie określić swoje preferencje odnośnie gatunku, mieszanki bądź też sposobu palenia. Uważniej czytają etykiety, zwracają uwagę na składniki produktów. Jak się okazuje, to aspekty, które będą miały duży wpływ na polski rynek kawy i herbaty, w perspektywie najbliższych kilku lat. Coraz ważniejszy staje się również aspekt „eko”, klienci zwracają uwagę na oznakowania potwierdzające pochodzenie kawy z certyfikowanych upraw. Wszystko to przekłada się na wzrost sektora premium - dodaje Adam Mokrysz.

W NAJNOWSZYM NUMERZE MAGAZYNU "RYNEK SPOŻYWCZY" ZAMIEŚCIMY CAŁY WYWIAD Z ADAMEM MOKRYSZEM.

© Portal Spożywczy 2020-04-01 06:16:07