Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Małe sklepy tracą klientów na rzecz dyskontów

Polacy oszczędzają, więc kupują w dyskontach. Już co piąty z nas najczęściej zaopatruje się tam w żywność - podaje Rzeczpospolita.

Jak podaje firma doradcza GfK, w lutym już 22 proc. Polaków jako najważniejsze miejsce robienia zakupów spożywczych podało tanie sieci dyskontowe i w porównaniu z październikiem 2008 r. ich udział wzrósł o 2 pkt proc. Jednocześnie główne zakupy w małych sklepach robi 43 proc. z nas (spadek o 3 pkt proc.) - informuje Rzeczpospolita.

- 76 proc. Polaków dokonuje codziennych zakupów w osiedlowych sklepach. Natomiast duże robią już głównie w hipermarketach - przyznaje w rozmowie z "Rz" Magda Zimna z GfK Polonia.

Zmiany zachowań konsumenckich nie dziwią - coraz więcej Polaków z powodu obecnej sytuacji gospodarczej i coraz poważniejszych sygnałów o spowolnieniu zaczyna oszczędzać, co dziesiąty z nas ogranicza nawet wydatki na żywność. Dlatego naturalny wydaje się odwrót od sklepów osiedlowych, gdzie ceny są wyższe niż w sieciach hiper- i supermarketów lub w zdecydowanie najtańszych sieciach dyskontowych.



© Portal Spożywczy 2021-12-02 08:38:48