Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Wyborowa Pernod Ricard będzie kontynuować eksport Ostoya Vodka, bo wyniki są obiecujące

Wyborowa Pernod Ricard będzie kontynuować działalność eksportową marki Ostoya Vodka, ponieważ pierwsze wyniki sprzedaży eksportowej są bardzo obiecujące - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karol Krekora, Senior Brand Manager odpowiedzialny za wódki top premium w Wyborowa Pernod Ricard.


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 16-01-2018, 10:48
fot. Wyborowa Pernod Ricard

- Aktualnie wódkę Ostoya eksportujemy do Austrii, Francji i Rumunii. Pierwsze wyniki sprzedaży eksportowej są bardzo obiecujące. Dlatego będziemy kontynuować nasze działania na rynkach eksportowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karol Krekora.

- W kontekście międzynarodowym warto dodać jedną ważną informację. Zaledwie w ciągu dwóch lat od pojawienia się marki na rynku, Ostoya została aż 11 razy nagrodzona w międzynarodowych, prestiżowych konkursach. Jury składające się z uznanych globalnie ekspertów m.in. z Berlina, Chin czy San Francisco potwierdziło najwyższą jakość wódki Ostoya i doceniło jej unikalny smak, a także design butelki - dodaje.

- Takie nagrody i wyróżnienia przyczyniają się do wzrostu tak rozpoznawalności, jak i popularności sprzedażowej marki poza granicami lokalnego rynku – podkreśla też Karol Krekora.

Wskazuje, że sprzedaż marki Ostoya rok do roku rosła w ubiegłym roku o niemal 30 proc., czyli ponad dwa razy szybciej niż kategoria wódek top premium, a spektakularne wzrosty sprzedaży w 2017 roku to m.in. efekt konsekwentnie budowanej świadomości marki. Ważne było także sprawne zbudowanie dystrybucji, a w 2017 roku na rynek po raz pierwszy została też wprowadzona zimowa edycja limitowana marki Ostoya.

Podkreśla też, że wódka Ostoya wpisuje się w definicję oznaczenia „Polska Wódka”, ponieważ jest wyprodukowana z polskich zbóż, a w tym przypadku z pszenicy z rejonu Bieszczad. Ponadto, proces tworzenia począwszy od zebrania surowców, aż po produkcję odbywa się w kraju. 

Wyborowa Pernod Ricard to część globalnego holdingu Pernod Ricard, obecnego na ponad 80 rynkach świata. Grupa Pernod Ricard w Polsce jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa.

W 2008 roku podczas integracji z V&S Grupa Pernod Ricard stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódki, takich jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska. Na polskim rynku firma koncentruje się na dynamicznym rozwoju międzynarodowych marek w segmencie premium oraz na wzmacnianiu portfela wódek lokalnych.

Grupa Pernod Ricard to jeden z największych na świecie producentów i dystrybutorów win i napojów spirytusowych. W roku obrotowym 2016/2017 grupa osiągnęła ponad 9,0 mld euro przychodów ze sprzedaży. 

W skład portfela Grupy Pernod Ricard wchodzą między innymi: Absolut Vodka, Ballantine’s, Chivas Regal, Jameson, Martell, Beefeater, Malibu, Havana Club, Kahlua, Ricard, Jacob’s Creek, G.H. Mumm, polskie wódki Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz, Exquisite Wyborowa i wiele innych marek globalnych.  

© Portal Spożywczy 2020-05-30 14:56:12