BZK Alco potwierdza doniesienia "PB". We wtorek (23.01) przesłała do redakcji portalspozywczy.pl oświadczenie, z którego wynika, że wprowadza od razu kilka opracowanych od podstaw marek: Kazimierz Wielki, Senator Komorowski Organic Vodka, Waligóra oraz Janosik. 

Nowy podmiot zajmuje się destylowaniem, rektyfikowaniem i mieszaniem alkoholi, korzystając z doświadczenia najlepszych ekspertów polskiego gorzelnictwa. Ścisła współpraca ze spółkami wchodzącymi w skład grupy daje nowej firmie gwarancję wytwarzania trunków na bazie najlepszych surowców rolnych oraz zapewnia najwyższą jakość spirytusu. BZK Alco, jako jedyna spółka w tej branży w Polsce, może dzięki temu w pełni kontrolować produkcję trunków na każdym etapie ich wytwarzania. Począwszy od wyboru wysokogatunkowych ziaren, w tym pochodzących z certyfikowanych gospodarstw ekologicznych, poprzez łączenie samodzielnie rektyfikowanego spirytusu z wodą wydobywaną z własnych źródeł, skończywszy na butelkowaniu w niedawno postawionej, nowoczesnej rozlewni wódek. Dodatkowo, w procesie produkcji firma wykorzystuje unikatową w skali Europy technologię pozwalającą na wytwarzanie krystalicznie czystego alkoholu.

PRODUKCJA I TWORZENIE MAREK

– Naszą misją jest dostarczanie najwyższej jakości trunków, wyprodukowanych w 100 proc.
z najlepszych surowców, zachowujących bardzo dobrą relację jakości, pojemności i ceny
w danym segmencie rynku – mówi Wojciech Surowiecki, dyrektor ds. produkcji BZK Alco. – Nasze alkohole są odpowiedzią na oczekiwania konsumentów, którzy poszukują polskich produktów o wysokiej jakości. Widzimy też swoje miejsce w sektorze producentów limitowanych marek własnych. Oprócz produkcji trunków zajmujemy się też tworzeniem marek – dodaje Surowiecki.

BZK Alco zamierza stworzyć portfolio marek, które dedykowane będą różnym grupom docelowym. Ich cechą charakterystyczną będzie wytwarzanie z najwyższej jakości surowców i krystalicznie czystej wody. Na rynku będą się również wyróżniać wizerunkiem, dbałością o wygląd opakowania i etykiet. Rynkową ekspansję spółka rozpoczyna od wprowadzenia na sklepowe półki marek wódek czystych, np. Kazimierz Wielki – który jest adresowany do szerokiego grona odbiorców szukających produktów premium, o wyższej jakości. Kolejny produkt, który można już kupić w limitowanej ofercie to marka super premium Senator Komorowski Organic Vodka. Wraz z nimi wystartował Waligóra, który jest przeznaczony do segmentu budget. Zapowiadane jest wprowadzenia kolejnych produktów, w tym smakowego napoju spirytusowego Janosik. 

OD POLA DO STOŁU

- Komorowscy są w stanie wyprodukować wódkę „od pola do stołu” na ogromną skalę. Od lat są specjalistami w skupie surowców i produkcji etanolu, który wprawdzie trafia teraz w dużej mierze do przemysłu, ale na bazie posiadanych fabryk są w stanie zaopatrzyć całą Polskę właśnie w alkohole wysokoprocentowe. Zakład Bioagry znany jest z nowoczesności i wydajności. Ponadto dzięki mlecznej nodze biznesu rodzina ma doświadczenie w produktach konsumenckich, a co z tym idzie — relacje z sieciami handlowymi i know-how w budowaniu marki. Takim zestawem możliwości produkcyjno-sprzedażowych nie może się pochwalić nikt w tej branży — komentuje dla "Pulsu Biznesu", jeden z branżowych menedżerów. 

PRZYGOTOWANIA OD DAWNA

Przypomnijmy, pod koniec 2016 roku portalspozywczy.pl donosił, że Bakoma zarejestrowała w Urzędzie Patentowym znaki towarowe z kategorii alkoholi. Są to: znak słowno-graficzno-przestrzenny Kazimierz Wielki Gloria Magna wódka, znaki słowno-graficzne Waligóra i Pułaski.

Z danych zgromadzonych przez Urząd Patentowy wynika, że Bakoma w 2016 r. zgłosiła także cztery inne słowne znaki towarowe z kategorii "alkohole wysokoprocentowe; wódka; likiery; brandy; gotowe napoje alkoholowe". 

Więcej: Bakoma wejdzie w sektor alkoholi?