Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Ipsos: Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 6 pkt do 74 pkt w IV

Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 6 pkt do poziomu 74 punktów, podał instytut badawczy Ipsos w komunikacie w piątek. Wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 7 pkt proc. do 54 punktów.

"Polacy dużo częściej, niż w ubiegłym miesiącu spodziewają się poprawy sytuacji gospodarczej w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Ponadto, nieco mniej osób spodziewa się wzrostu bezrobocia (58 proc. wobec 64 proc. w marcu i lutym)" - podano w raporcie.

Wskaźnik skłonności do zakupów zanotował wzrost o 6 pkt do 87 pkt. Głównym motorem wzrostu okazały się oczekiwania dotyczące sytuacji materialnej. W ostatnim miesiącu zaobserwowano wzrost nadziei na poprawę sytuacji materialnej gospodarstw domowych.

"Do największych optymistów należą osoby do 40 roku życia oraz mieszkańcy miast średniej wielkości. Choć pozytywne nastroje niezmiennie najsilniej wiążą są z wyższym wykształceniem, to największą ich poprawę w ciągu ostatniego miesiąca stwierdzono u osób z wykształceniem zasadniczym i średnim" - czytamy dalej.

W ostatnim miesiącu istotnie zmalały obawy o wzrost cen w przyszłości. Obecnie więcej osób oczekuje spadku inflacji w ciągu najbliższych 12 miesięcy (24 proc.), niż jej wzrostu (16 proc.), podał także Ipsos.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) może przyjmować wartości od 0 do 200. Ostatnie badanie przeprowadzono między 2-8 kwietnia 2009 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1010 Polaków w wieku 15 i więcej lat.



© Portal Spożywczy 2021-11-30 19:32:56