Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Ruch na rynku gumy do żucia dopiero się zaczyna

Niedziele bez handlu zmieniają rynek słodyczy bardziej niż odwrót od cukru — uważa producent Chupa-Chupsów i Mentosów.

Ruch na rynku gumy do żucia dopiero się zaczyna — przekonuje Stephane Tikhomiroff, dyrektor zarządzający Perfetti Van Melle w Polsce, do którego poza Mentosem należą m.in. Chupa-Chups i Fruittella.

Przypomina, że przez lata był tu tylko jeden główny gracz [Wrigley, mający ok. 90 proc. udziałów w rynku — red.].

— My też tu byliśmy, choć nieaktywni. Jesienią przeprowadziliśmy relaunch gum Mentos i zaczęliśmy aktywnie walczyć o ten rynek. Do tego pojawili się dwaj nowi gracze [Mondelēz wprowadził gumy Halls, a Ferrero — Tic Tac — red.] i już widać tego efekty. Półka znacząco się poszerzyła — o inne smaki, opakowania, tekstury. Konsumenci, po latach kupowania pozornie różnych produktów, a należących do tego samego właściciela, ożywili się i kategoria zaczęła bardziej dynamicznie rosnąć — mówi Stephane Tikhomiroff.

Szef Perfetti Van Melle w Polsce twierdzi, że zakaz handlu w niedzielę może mocniej wpłynąć na przyzwyczajenia klientów, ponieważ zaczynają myśleć o kupowaniu na zapas. 

Czy taj więcej w Pulsie Biznesu.

 



© Portal Spożywczy 2022-05-21 01:17:57