Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Udział Edpol Food & Innovation w Targach PLMA

Produkty sektora private labels rokrocznie zwiększają swój udział na rynku. Stereotyp niskiej jakości marek własnych już dawno odszedł do lamusa. Współcześnie są wizytówką sieci handlowych. Dzięki wysokiej jakości, różnorodności smakowej oraz zachowaniu ekonomicznej ceny biją rekordy popularności - mówi Artur Łoziński Zastępca Prezesa Zarządu firmy Edpol Food & Innovation.


Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę EDPOL Food & Innovation Sp. z o.o.
Data: 13-06-2018, 12:14

Proszę zwrócić uwagę na aktualne statystyki podane przez Nielsen: na rynku zachodnio-europejskim udział wartościowy marek własnych to prawie 32% i ciągle rośnie, w Polsce wynosi ok. 20%. Zatem można stwierdzić, że w najbliższych latach krajowy rynek private labels wykaże jeszcze bardziej dynamiczny wzrost.

Wysoki potencjał tego sektora jest nie tylko widoczny w statystykach, o czym można się przekonać robiąc codzienne zakupy. Każdy z nas obserwuje pojawiające się nowości produktowe opatrzone logiem marki własnej. Różnica w jakości private label a marką producenta nie jest już zauważalna. Klienci przychodzą do sieci handlowych po konkretne, lubiane artykuły żywnościowe. Chętnie kosztują także nowych produktów, do czego zachęca ich rozsądna cena. Sektor private labels daje duże możliwość tworzenia innowacji produktowych, które szybko odnoszą sukces.

Private labels mają przed sobą świetlaną przyszłość. Wokół tego segmentu organizowane są międzynarodowe targi i konferencje, które umożliwiają spotkanie się kupców sieci handlowych i producentów. Z uwagi na działalność w kanale B2B Edpol Food & Innovation wspiera produkcję największych graczy sektora spożywczego, także w realizacji idei marki własnej - stąd nasze uczestnictwo w prestiżowych targach PLMA w Amsterdamie w dniach 29-30 maja.

Czym są targi PLMA?

PLMA "World of Private Label" to wydarzenie gromadzące producentów i przedstawicieli sieci handlu hurtowego oraz detalicznego z całego świata. Ogromna przestrzeń wystawiennicza, setki stoisk produktów food i non-food z różnych kategorii, tysiące zwiedzających - tętniące życiem targi PLMA to mekka dla handlowców. Na tak ważnych targach nie mogło zabraknąć również stoiska z ofertą Edpol Food & Innovation. Chcemy jeszcze bardziej być rozpoznawalni przez zagranicznych odbiorców, pozyskiwać nowe rynki.

Jakie nowe rynki chcecie pozyskać?

Przede wszystkim rynek brytyjski. Dążymy także do zwiększenia udziałów sprzedaży obecnie obsługiwanych już regionów m.in. Skandynawii, Europy Wschodniej oraz krajów śródziemnomorskich. Mamy ogromną satysfakcję, że wśród odwiedzających stoisko znaleźli się nowi odbiorcy naszych produktów, a odbyte rozmowy są obiecujące.

Które produkty z portfolio Edpol’u cieszyły się największym zainteresowaniem?

Z całą pewnością była to linia produktów convenience: konfekcjonowane sosy, dressingi, oliwy do dań gotowych oraz toppery na jogurty czy na przekąski w kubeczkach. Szybkie tempo naszego życia znajduje odzwierciedlenie w rosnącym udziale żywność ready to eat, a także ready to heat. Edpol Food & Innovation od lat współpracuje z największymi graczami branży spożywczej w kraju i zagranicą. Dzięki naszym personalizowanym rozwiązaniom producenci marek własnych mogą uszlachetnić swoje produkty - uczynić je kompleksowym, pełnowartościowym posiłkiem o wyjątkowych walorach sensorycznych.

Dla współczesnego konsumenta największą wartością jest czas, stąd dynamiczny rozwój sektora convenience. Jeśli przyjąć, zgodnie ze znaną tezą, że czas to pieniądz, to kupując ekonomiczne produkty marek własnych w kategorii żywności wygodnej oszczędzamy podwójnie - dodaje z uśmiechem Artur Łoziński Zastępca Prezesa Zarządu Edpol Food & Innovation.

© Portal Spożywczy 2020-07-13 22:52:28