Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Pan Pomidor & Company: pozycja ogórków w menu Polaków jest niezachwiana

Choć Polacy coraz chętniej sięgają po egzotyczne warzywa, takie jak bataty czy taro, to jednak pozycja ogórków w menu Polaków jest niezachwiana. To wciąż najczęściej, po ziemniakach i pomidorach, wybierane warzywo. A jego popularność rośnie właśnie w lipcu, kiedy zaczyna się sezon ogórkowy.


Letnie miesiące to nie tylko szczyt sezonu dla producentów lodów czy napojów chłodzących. Wraz z początkiem zbiorów, z półek znikają ogórki, przyprawy i… ocet. Jak podaje niezależna agencja badawcza CMR w lipcu 2017 r. sprzedaż przypraw do ogórków była siedmiokrotnie wyższa niż w czerwcu. W tym czasie przyprawy do ogórków były najchętniej wybieraną mieszanką przyprawową. Dane te pokazują, że Polacy chętnie przygotowują przetwory z sezonowych owoców i warzyw. Jednak równie chętnie sięgają po wysokiej jakości gotowe przetwory z ogórków.

- Ogórki to jedno z ulubionych warzyw Polaków. Dlatego od wielu lat nasze ogórki od lokalnych, wyselekcjonowanych dostawców trafiają na polskie stoły nie tylko jako przetwory, ale również w formie zup gotowych pod marką Pan Pomidor. Ogórki to jedno z naszych kluczowych warzyw. Rocznie przetwarzamy ich 6,5 tysiąca ton – mówi Paweł Urbanek z firmy Bracia Urbanek, producenta przetworów warzywnych.

Polacy jedzą ok. 7 kg ogórków rocznie. W sałatce, na kanapce, jako dodatek do dania głównego lub w formie zupy. To warzywo, które smakują w każdej formie. Pani Ogórkowa od Pan Pomidor & Co. to wciąż jedna z najlepiej sprzedających się zup tradycyjnych tej marki.

Pan Pomidor & Company to marka dań gotowych: świeżych zup i sosów przygotowywanych z naturalnych składników, bez dodatku barwników i konserwantów. Charakteryzuje je tzw. „czysta etykieta”. Bazą wszystkich dań są warzywa z głównie lokalnych upraw. 



© Portal Spożywczy 2022-05-28 08:27:46