Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Barilla: Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość makaronów (wywiad)

Rynek makaronów w Polsce jest stabilny, z niewielką tendencją wzrostową. Dominują makarony bezjajeczne ze zwykłej pszenicy, jednak to makarony z pszenicy durum rosną najbardziej – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Thanos Athanasopoulos, dyrektor zarządzający Barilla Poland.


Autor: JS/portalspozywczy.pl
Data: 23-01-2019, 13:00
Thanos Athanasopoulos, dyrektor zarządzający Barilla Poland, fot. mat. prasowe

Portalspozywczy.pl: Panie dyrektorze proszę powiedzieć, jaki był miniony rok dla marki Barilla w Polsce?

Thanos Athanasopoulos, dyrektor zarządzający Barilla Poland: Rok 2018 to kolejny rok wzrostów sprzedaży. Możemy pochwalić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży makaronów i sosów (Źródło: dane wewnętrzne firmy). To wynik konsekwentnego stosowania przyjętej strategii obecności w mediach oraz działań promocyjnych w punktach sprzedaży.

Czy wzrosty sprzedaży w poszczególnych segmentach umocniły pozycję marki na rynku?

Wzrost sprzedaży makaronów Barilla jest jednym z najszybszych i największych wśród wszystkich marek dostępnych na rynku polskim. Ciągle budujemy swoją pozycję jak i dostępność w różnych kanałach, zmniejszając dystans do konkurentów.

Wspomniał Pan o pozycji na rynku i konkurencji. Jak Pan ocenia polski rynek makaronów?

Rynek makaronów w Polsce jest stabilny, z niewielką tendencją wzrostową. Dominują makarony bezjajeczne ze zwykłej pszenicy, jednak to makarony z pszenicy durum rosną najbardziej.

Segmenty makaronów specjalistycznych, czyli np. pełnoziarnistych lub bezglutenowych stanowią ciągle niewielki procent rynku (odpowiednio 3 proc. oraz 1,5 proc.), przy czym makarony pełnoziarniste nie wykazują tendencji wzrostowych, natomiast bezglutenowe w ciągu ostatnich 3 lat wzrosły prawie trzykrotnie.

Makarony bezglutenowe pojawiły się w portfolio marki Barilla w 2016. Czy to był dobry kierunek działania?

Była to dobra decyzja, biorąc pod uwagę wspomniany powyżej szybki rozwój tego segmentu, jak i zaspokajanie potrzeb konsumentów o szczególnych wymaganiach żywieniowych. Jednak przed nami ciągle dużo pracy przy rozszerzaniu ich dystrybucji.

Mówimy o różnych rodzajach makaronów, które coraz częściej pojawiają się na rynku. Czy może Pan zatem wskazać trendy panujące w segmencie makaronów?

Trend, który ma największe znaczenie, to szybki wzrost segmentu makaronów z pszenicy durum. Stanowią one już ponad 40 proc. rynku, a ich znaczenie z roku na rok rośnie. Oznacza to, że konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość makaronów, bo to właśnie z pszenicy durum, można stworzyć prawdziwy makaron o cenionej powszechnie właściwości al dente i pięknym kolorze pochodzącym po prostu z koloru ziarna. Ponadto makaron taki po ugotowaniu nie skleja się, jest sprężysty i zachowuje swój kształt.

W 2015 roku Barilla zaprezentowała drukarkę 3D do makaronu. Czy w Państwa planach są kolejne innowacyjne rozwiązania?

Będąc światowym liderem w produkcji makaronów, jesteśmy w czołówce innowacji. Makarony 3D to interesująca inicjatywa, która może być w przyszłości skomercjalizowana, jednak do tego etapu wiedzie jeszcze długa droga.

Poza makaronami w ofercie marki Barilla są sosy oraz pieczywo Wasa. Jaka jest pozycja tych produktów na polskim rynku?

Sosy Barilla to bardzo szybko rozwijająca się część naszego biznesu. Wygoda ich stosowania i przede wszystkim wysoka, bardzo doceniana przez konsumentów jakość sprawia, że ich wartość i udziały w rynku rosną bardzo szybko. Na szczególną uwagę zasługuje segment pesto, w którym Barilla jest marką numer 1, z przyrostami przekraczającymi 30 proc.

Z kolei pieczywo Wasa to od lat marka nr 1 na rynku pieczywa chrupkiego, mimo bardzo silnych, lokalnych konkurentów. Na pozycję tę składa się jego szeroka dostępność we wszystkich kanałach, wysoka jakość i działania reklamowo-promocyjne.

Jakie cele stawiają sobie Państwo na 2019 rok

Nieustannie pracujemy nad rozszerzaniem dystrybucji naszych produktów we wszystkich kanałach sprzedaży i rozpoczęciem współpracy z nowymi odbiorcami. Skupiamy się na odpowiednim asortymencie i odpowiedniej ekspozycji w miejscach sprzedaży, które są kluczowymi elementami zapewniającymi stały wzrost.

Dziękuję za rozmowę.

© Portal Spożywczy 2020-07-10 23:29:42