Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Internet istotnym kanałem sprzedaży B2B

Klienci cenią dziś przede wszystkim wygodę i szybkość realizacji. Dotyczy to również zakupów. Te same czynniki, które decydują o tym, że konsumenci coraz częściej wybierają zakupy online sprawia, że równie chętnie z tego rozwiązania korzystają klienci B2B. To czyni internet istotnym kanałem kontaktu i sprzedaży również w tej sferze.


Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Bakalland S.A.
Data: 11-02-2019, 07:10

W Polsce zakupy przez internet stają się coraz popularniejsze. Prognozy dotyczące sprzedaży detalicznej są bardzo obiecujące. Z analiz Retail Research [1] wynika bowiem, że sprzedaż detaliczna online w 2012 r. stanowiła 12,7% sprzedaży ogółem, a do końca 2018 r. miała osiągnąć 21,5%. Konsumenci przyzwyczaili się już do kupowania przez internet sprzętu RTV i AGD oraz ubrań, a teraz w ten sam sposób robią również zakupy spożywcze, doceniając łatwość realizacji zamówienia, możliwość dokonania zakupów o dowolnej porze dnia oraz dostawę pod wskazany adres, bez konieczności wychodzenia z domu.

Platformy sprzedażowe B2B
Przyzwyczajenia i doświadczenia w realizacji prywatnych zakupów sprawiają, że również przedstawiciele sektora B2B zaczynają oczekiwać podobnych udogodnień, gdy zamawiają towar dla swojej firmy. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, Bakalland, lider rynku bakalii, w 2018 r. uruchomił pierwszą na rynku bakalii i wypieków platformę zakupową - ebakalland.pl - skierowaną do małych i średnich przedsiębiorstw. Oferta przeznaczona jest m.in. dla operatorów vendingowych, firm zaopatrujących sklepiki szkolne i biura, sklepów osiedlowych, siłowni, agencji reklamowych.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W sklepie online znaleźć można bakalie, batony, przekąski bakaliowe, desery do kubka, produkty śniadaniowe oraz produkty do pieczenia. Asortyment to oferta marek wchodzących w skład portfolio Grupy Bakalland: Bakalland, Bakalland BA!, Delecta, Fresco, Anatol.

Tworząc platformę zależało nam na tym, by osoby korzystając z niej miały możliwość dokonywania elastycznych zakupów, dostosowanych do swoich potrzeb i możliwości czasowych. Platforma jest więc dostępna przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Charakteryzuje ją również krótki proces zakupowy. Już po zalogowaniu konsument otrzymuje jasną informację na temat dostępności produktów i ich cen. Szybka dostawa pod wskazany adres możliwa jest już następnego dnia roboczego. Istnieje również możliwość śledzenia przesyłki. Platforma zakupowa jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów z kanału B2B, dzięki czemu po roku od jej uruchomienia stała się naturalnym narzędziem współpracy z naszymi klientami – Agata Dublasiewicz, E-commerce Manager Bakalland S.A.

User experience platform zakupowych dla B2B
Co decyduje o sukcesie platformy internetowej B2B, takiej jak ebakalland.pl? Przede wszystkim kluczowy jest przyjazny user experience czyli wszystkie elementy, z których użytkownik korzysta dokonując zakupów na stronie. Sklepy internetowe powinny mieć atrakcyjną grafikę spójną z wizerunkiem i komunikacją marki oraz umożliwiać dokonanie zakupu w możliwie jak najłatwiejszy i najszybszy sposób, zarówno za pośrednictwem strony internetowej, jak i na urządzeniu mobilnym. Istotna jest także jakość obsługi, począwszy od realizacji zamówienia, po pomoc klientowi i obsługę posprzedażową. Wszystko to ma zagwarantować przedsiębiorcom użyteczność narzędzia, z którego korzystają.

Kluczowe jest dla nas to, by Bakalland rozwijał się również technologicznie. Dzięki platformie ebakalland.pl sektor B2B zyskał więc nowy, spójny z wizerunkiem marki, kanał sprzedaży, w pełni dostosowany do tego, jak kupuje się w internecie. Nasze dane pokazują, że to był bardzo słuszny krok i klienci chętnie korzystają z zakupów na platformie o każdej porze dnia – mówi Agata Dublasiewicz, E-commerce Manager Bakalland.

Sprzedaż internetowa to również cenne narzędzia dla marek, by obserwować zachowania kupujących i jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby. Dodatkowe możliwości, jakie daje analiza ruchu na platformach zakupowych, podpowiadają nie tylko które produkty są najczęściej wybierane, ale również czego klienci poszukują i kiedy robią zakupy. Dzięki temu marka może doskonalić samą platformę, by była jeszcze wygodniejsza, ale ta wiedza może okazać się równie cenna przy planowaniu rozwoju oferty czy zmian w innych kanałach sprzedaży.


Aby skorzystać z internetowej oferty Bakalland dla B2B wystarczy wejść na  ebakalland.pl 

[1] http://www.retailresearch.org/onlineretailing.php 

© Portal Spożywczy 2021-04-18 04:12:56