666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Grupa Ambra ze wzrostem przychodów i zysków w I półr. 2018/2019 dzięki winom musującym i spokojnym

Grupa Ambra ocenia, że pierwsze półrocze roku obrotowego 2018/2019 było dla niej okresem dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży głównych kategorii produktowych. Dzięki dobrym wynikom sezonu świąteczno-noworocznego wzrost przychodów z działalności podstawowej Grupy wyniósł 9,9 proc.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 20-02-2019, 09:32
fot. Shutterstock

- Chcemy kontynuować naszą strategię wsparcia najbardziej wartościowych kategorii produktowych i wzrostu wartości Grupy dla naszych akcjonariuszy – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Podobnie jak w poprzednich kwartałach najbardziej dynamicznie rosnącymi kategoriami były wina musujące i spokojne oraz alkohole mocne i napoje bezalkoholowe dla dzieci. Wzrost sprzedaży win musujących o 15,3% łącznie na wszystkich rynkach działalności Grupy potwierdził rosnącą popularność tych produktów.

Najdynamiczniejszym segmentem w tej kategorii, podobnie jak w pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego, były Czechy i Słowacja, gdzie sukcesy odnosi marka MUCHA SEKT. Bardzo dobre wyniki sprzedaży odnotowała także coraz dynamiczniej rosnąca rumuńska marka win musujących ZAREA.

Sprzedaż win spokojnych zwiększyła się o 8,7 proc. dzięki dalszemu przyspieszeniu wzrostu marki FRESCO, jak również dobrym wynikom sprzedaży win segmentu premium w sklepach sieci CENTRUM WINA oraz do gastronomii.

Najdynamiczniejszą kategorią sprzedaży Grupy AMBRA były w pierwszym półroczu 2018/2019 alkohole mocne rosnące w tempie 16,0%, do czego przyczynił się przede wszystkim wzrost udziałów rynkowych marki brandy ZAREA na rynku rumuńskim oraz dalszy wzrost sprzedaży whisky i brandy w Polsce.

W pierwszym półroczu bieżącego roku obrotowego wdrożone zostały podwyżki cen produktów dotkniętych wyższymi kosztami zakupu wina ze słabszych zbiorów w 2017 r., które wpłynęły na spadek marży. Efekt podwyżek cen będzie w pełni widoczny w trzecim i czwartym kwartale roku obrotowego.

Sprzedaż wina w pierwszym półroczu 2018/2019 wzrosła o 3,1 proc. do 48,4 mln średnich butelek 0,75 l.

Nadal wysokie tempo wzrostu kosztów wynagrodzeń i pozostałych kosztów działalności operacyjnej związanych między innymi z rozwojem sieci sklepów CENTRUM WINA obniżyło dynamikę wzrostu zysku z działalności operacyjnej, który po oczyszczeniu o skutki zdarzeń jednorazowych w pierwszym kwartale poprzedniego roku obrotowego wyniósł 51,1 mln zł i był wyższy o 2,5 mln zł, czyli o 5,3%. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej skorygowany o wpływ zeszłorocznych zdarzeń jednorazowych był na podobnym poziomie jak przed rokiem i wyniósł 31,5 mln zł.

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

DORATO, CIN&CIN, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku.

Pod marką CENTRUM WINA Grupa AMBRA prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii.

Oferta AMBRA opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

 

© Portal Spożywczy 2020-04-08 08:15:07