Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Operatorzy sklepów spożywczych w centrach handlowych ze wzrostem w 2018 r.

Retail Institute opublikował wyniki badania, z których wynika, że w 2018 roku odwiedzalność ponad 120 centrów handlowych spadła o 1,9 proc. w porównaniu do wyników z 2017 roku. W tym samym czasie obroty najemców wzrosły o 0,5 proc. w porównaniu do wyników 2017 r. Najwyższe obroty odnotowali operatorzy spożywczy oraz specjalistyczne sklepy spożywcze, które osiągnęły 8,4 proc. wzrostu rok do roku - podaje dlahandlu.pl.


Autor: dlahandlu.pl
Data: 25-02-2019, 11:00
fot. shutterstock

Oznacza to, że centra handlowe w minionym roku odwiedziło 7,23 mln klientów mniej niż w roku poprzednim. Największe spadki odnotowały centra średnie, mające od 20 tys. mkw. do 39 999 mkw. powierzchni najmu, (4,3 proc.) i małe, mające od 5 tys. do 19 999 mkw. powierzchni najmu, (4 proc.). Relatywnie najlepsze wyniki osiągnęły natomiast centra duże i bardzo duże, mające ponad 40 tys. m2 powierzchni najmu, które 2018 rok zamknęły symbolicznym, (0,3 proc.), wzrostem.

Centra handlowe straciły 17,84 mln klientów (32,1 proc. r/d/r) robiących do tej pory zakupy w niedziele oraz 0,99 mln klientów robiących je do tej pory w czwartki (2 proc. r/d/r). Część strat udało się centrom skompensować wzrostem liczby odwiedzin w soboty (8,1 proc.), poniedziałki (4,8 proc.) oraz piątki (3,6 proc.). 

Najczęściej wybieranymi dniami tygodnia na zakupy w centrach handlowych były sobota (18,7 proc.), piątek (16,53 proc.) oraz środa (13,84 proc.).  32,9 miliona klientów odwiedziło centra handlowe w niedziele handlowe, tj. o 8,5 proc. więcej niż w 2017 r. 

Wysokie spadki odwiedzalności odnotowały centra znajdujące się na obrzeżach miast (6,2 proc.) oraz mające dominującą ofertę spożywczą (5,3 proc.).  – 32,9 miliona klientów odwiedzających centra w niedziele handlowe (8,5 proc. więcej niż w 2017 r.) dowodzi, że jest w Polsce potężna grupa społeczna, która z powodu zobowiązań zawodowych i rodzinnych ma nadal trudności ze znalezieniem czasu na zakupy w innym dniu tygodnia – komentuje Anna Szmeja, Prezes Retail Institute.

Więcej na dlahandlu.pl

© Portal Spożywczy 2020-07-10 08:52:08