Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Purella celuje z prozdrowotną ofertą w konsumentów żywności konwencjonalnej

Polacy coraz śmielej i chętniej sięgają po zdrowe przekąski. Producenci żywności żywo reagują na te potrzeby, próbują je nawet wyprzedzać. – Misją Purelli jest wprowadzanie na rynek masowy wysokiej jakości, smacznej żywności o czystej etykiecie, innowacyjnych rozwiązaniach. Chcemy przekonać konsumenta, że prozdrowotne batony mogą być pyszne, i że można po nie sięgać, bez wyrzutów sumienia, codziennie - mówi w rozmowie z portalspozywczy.pl Artur Gajewski, dyrektor marketingu Purella.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 28-02-2019, 11:58
Twórcy Purella Food (od lewej): Michał Czerwiński, Artur Gajewski i Piotr Maciejewski/ fot. Purella Food/ fot. materiały prasowe

Trend na żywność prozdrowotną w Polsce jest faktem. Według badań przeprowadzonych przez Nielsena ¾ polskich konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem „Jesteś tym co jesz”. Połowa z nas (54%) deklaruje, że uważnie czyta etykiety produktów, a 6 na 10 konsumentów zapewnia, iż szuka produktów z prostą i zrozumiałą listą składników. To pokazuje jak ważny dla Polaków jest temat zdrowej żywności i jak wielki ma ona potencjał. I to zwłaszcza, że mimo tych deklaracji ponad połowa Polaków ma nadwagę…

Purella wprowadzi superfood z salonów na rynek masowy

 

Jak wskazuje ośrodek badawczy Open Reserach; Zdrowa żywność to towar coraz częściej poszukiwany. Okazuje się, że za pojęciem zdrowa żywność wcale nie stoi żywność bio, eco, żywność organiczna. Zdrowa żywność w percepcji Polaków to żywność nie przetworzona, nie zawierająca sztucznych dodatków. Niemal 2/3 kupujących stara się wybierać „zdrową żywność” podczas codziennych zakupów. Jednocześnie dostęp do tego rodzaju produktów oceniany jedynie przez nieco ponad połowę za łatwy.

- Purella chce budować swoją pozycję na fali popularności trendu „healthy living” a udziały rynkowe pozyskiwać poprzez przyciągnięcie dotychczasowych konsumentów tradycyjnych, konwencjonalnych  słodyczy. Konwencja potocznie kojarzona jest z żywnością codzienną, masową, niekoniecznie o dobrym, zdrowym składzie. Ideą Purelli jest wprowadzanie żywności o czystej etykiecie, wysokiej jakości, innowacyjnych rozwiązaniach, a zarazem bardzo smacznej, na rynek masowy. Zamierzamy przekonać konsumentów, że prozdrowotne batony mogą smaczne – zapewnia Artur Gajewski.

Zdaniem Honoraty Jarockiej, analityczki firmy Mintel są trzy czynniki, które determinują sukces na tym polu: połączenie prozdrowotności produktu z jego dobrym smakiem a do tego z wygodą jego użytkowania. - Jeśli dana marka jest w stanie to wszystko połączyć, to świetnie wpisuje się w potrzeby dzisiejszych konsumentów. Dla konsumenta istotna jest również różnorodność asortymentowa ale i dostępność cenowa produktów, polski konsument jest bardzo wrażliwy na ceny – twierdzi Honorata Jarocka.

Przedstawiciele Purelli zapewniają, że swoją pozycję rynkową spółka buduje przez dostarczanie innowacyjnych produktów w korzystnych cenach. - Jest to żywność naturalna, która dostarcza wyjątkowych wartości odżywczych, wspiera codzienną dietę konsumentów. Tworzymy i rozwijamy marki, przyszłych liderów swoich kategorii, mających potencjał na osiągnięcie silnej pozycji na rynkach zagranicznych – wylicza Gajewski.

Segment przekąsek specjalistycznych, funkcjonalnych, alternatywnych rozpycha się na polskim rynku. Purella ma konkretny pomysł na rozwój kategorii. Przedstawiciele firmy zapowiadają: 2019 będzie przełomowym rokiem w rozwoju portfolio.

W styczniu linia BeRAW powiększyła się o nowe przekąski, w tym o innowacyjne ciasteczka z funkcją symbiotyczną. Na Zachodzie żywność raw, wysoko proteinowa a nawet synbiotyczna, jest już bardzo popularna. - W Polsce kategoria batonów specjalistycznych mocno się rozwija, jej wzrost sięga blisko 30 proc. Zastosowanie w żywności prebiotyku i probiotyku dopiero u nas raczkuje, jednak mimo wszystko Purella zdecydowała się wprowadzić do oferty ciasteczka raw z probiotykiem i prebiotykiem pod marką BeRAW. Od stycznia Probiotic cookies w 3 smakach są dostępne na wyłączność w sieci Rossmann. Produkt na wyłączność to również odpowiedz na zapotrzebowanie naszych klientów, którzy deklarują, że bardzo istotna jest dla nich dyferencjacja produktów na rynku i indywidualne rozwiązania – zapewnia Artur Gajewski.

Od 1 marca w ofercie Purelli pojawią się także kolejne produkty proteinowe i produkty w nowych dla BeRAW kategoriach. Poza tym Purella mocno wejdzie w kategorię superfoods, nad którą pracowała przez cały 2018 rok – ujawnia Gajewski.  

Purella jest i będzie marką parasolową dla kilku brandów, głównym z nich jest BeRAW.

- Nasze nowe produkty w linii BeRAW zapowiadają delikatną zmianę w komunikacji marki. Skupimy się na budowaniu świadomości BeRAW a wizerunek Ewy nie będzie pojawiał się na każdym opakowaniu, natomiast pozostanie w ogólnej komunikacji. Decydujemy się na ten ruch, żeby rozszerzyć grupę docelową i dotrzeć również do mężczyzn – przyznaje. Nacisk na tą grupę docelową został położony szczególnie przy nowej serii batonów proteinowych 30% w gorzkiej czekoladzie.

© Portal Spożywczy 2021-03-08 04:28:44