Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Grupa Ferrero zaprezentowała raport CSR. Małe porcje podstawą strategii

Grupa Ferrero zaprezentowała 9. Raport Społecznej Odpowiedzialności. Jak podkreślono w dokumencie, spółka stawia na jakość produktów, wykorzystanie surowców ze zrównoważonych źródeł oraz ochronę środowiska naturalnego. Producent jest także jednym z pionierów w oferowaniu konsumentom produktów w małych porcjach.


Autor: JS/portalspozywczy.pl
Data: 12-03-2019, 15:23
Fot. Shutterstock

Produkty Ferrero są dostępne obecnie w 170 krajach, w tym w Polsce. Spółka w 55 krajach zatrudnia ponad 40 000 ludzi. W trakcie konferencji, podczas której zaprezentowano nowy raport CSR, odbyła się również dyskusja pod tytułem „Jak w sposób świadomy czerpać przyjemność ze spożywania słodyczy?"

Małe porcje podstawą strategii Ferrero dla konsumentów

Całościowa filozofia zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesowej Ferrero opiera się na zasadzie odpowiedzialności za bezpieczeństwo konsumentów oraz stan środowiska naturalnego. Pierwszemu celowi służy strategia Ferrero dotycząca starannego doboru wysokiej jakości surowców oraz promocji zrównoważonego i świadomego odżywiania. Jej ważnym filarem jest wielkość pojedynczych porcji, które pozwalają konsumentom dokonywać świadomych wyborów żywieniowych.

– Dostosowanie wielkości pojedynczych porcji, tak aby lepiej wpisywały się w zalecenia dotyczące  zbilansowanej diety jest bardzo ważne w kontekście promocji odpowiedzialnego i świadomego odżywiania się konsumentów. To także element reformulacji  produktów spożywczych, przedsięwzięcia koalicji producentów, mającego na celu poprawę jakości żywieniowej produktów spożywczych – uważa Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Ferrero zdaje sobie sprawę, że sposób, w jaki konsumowane są jej produkty jest bardzo ważny, dlatego oferuje kluczowe marki w małych porcjach. Ich wielkość sama w sobie stanowi sugestię odnośnie zalecanego spożycia. Pozwala to konsumentom na większą świadomość w dokonywaniu wyboru.

– Najbardziej wyrazistym przykładem podejścia Ferrero do małych porcji jest Kinder Chocolate. Od momentu wprowadzania na rynek w latach 60. ub. wieku czekolada składa się z ośmiu, oddzielnie pakowanych batoników. Pomimo upływu kilkudziesięciu lat, wymiany pokoleń, zmian w upodobaniach konsumentów i sposobie konsumpcji Kinder Chocolate pozostaje niezmienna. A w Polsce jest obecnie najpopularniejszym produktem w swoje kategorii – ujawnia Enrico Bottero, dyrektor generalny Ferrero w Polsce.  

Większość (prawie 52 proc.) z produktów wprowadzonych na rynek przez Ferrero jest dostępna dla konsumentów w porcjach o gramaturze poniżej 15 g, a aż 83 proc. całości sprzedaży stanowią porcje poniżej 40 g. Dodatkowo, aż 68,2 proc. produktów spółki można kupić w porcjach o kaloryczności mniejszej niż 100 kcal, natomiast w porcjach mniejszych niż 130 kcal - aż 92,2 proc. (wzrost o 6,2% w porównaniu z rokiem poprzednim). Jedynie 3,7 proc. produktów dostarcza ponad 150 kcal na porcję. Dla porównania, 1 szklanka soku pomarańczowego to ok. 98 kcal.

– Analiza danych sprzedażowych na podstawie panelu sklepów Nielsen wykazuje, że ponad 50 proc. sprzedaży ilościowej w Polsce stanowią produkty o gramaturze do 50 g – mówi Joanna Rogalska, Client Director w firmie badawczej Nielsen Polska.

– Determinuje to dobór pojedynczych porcji przez producentów wyrobów cukierniczych, tak aby ułatwić konsumentom świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń – dodaje.

Edukacja konsumentów

Przejrzyste etykiety na produktach stanowią kolejny filar strategii Ferrero. Są zaprojektowane w sposób maksymalnie czytelny, aby promować wśród konsumentów świadome spożycie w oparciu o zalecenia żywieniowe. Zgodnie z obowiązującymi przepisami krajowymi, Grupa zapewnia dokładne i przejrzyste informacje żywieniowe na opakowaniach. Ferrero idzie jednak dalej niż wynika z wymogów prawa, udostępniając dodatkowe informacje żywieniowe, aby pomóc konsumentom w lepszym zrozumieniu etykiet. Informacje te obejmują między innymi wartość energetyczną w kilokaloriach na 100 g produktu oraz - co szczególnie ważne - na porcję, a także wskazanie procentowego udziału pojedynczej porcji w odniesieniu do referencyjnych wartości spożycia (8,400 kJ/2,000 kcal).

– Jedzenie to także duża przyjemność. Nie trzeba a nawet nie powinno się zjadać bardzo dużo, żeby się o tym przekonać – przekonuje Pascal Brodnicki, kucharz i autor książek kucharskich.

– Jedzenie słodyczy jest przyjemne i nie przeszkadza w zrównoważonej diecie, o ile jemy je w małych porcjach oraz nie zapominamy o aktywności fizycznej – dodaje znany kucharz. 

Aspekt aktywności fizycznej jest również obecny w działaniach Ferrero. Od wielu lat Grupa wdraża programy edukacyjne poświęcone promowaniu aktywnego stylu życia. Sztandarowym przedsięwzięciem Ferrero jest program Kinder+Sport, zachęcający dzieci i młodzież do aktywności fizycznej, który ma objąć 5 milionów dzieci z 30 krajów na świecie.

– W Polsce każdego roku program Kinder+Sport inspiruje do aktywnego spędzania wolnego czasu ponad 80 tys. dzieci i młodzieży. Jesteśmy szczególnie dumni, że patronat nad naszym programem objęło m.in. Ministerstwo Sportu i Turystyki – dodaje Enrico Bottero.

Ochrona środowiska

Zaangażowanie Ferrero w ochronę środowiska obejmuje między innymi własną produkcję energii pokrywającą 70 proc. potrzeb zakładów produkcyjnych w Europie, z czego 18 proc. ze źródeł odnawialnych. W 9. edycji raportu CSR czytamy też o celach Grupy, które mają zostać zrealizowane do 2020 r. To m.in. 40 proc. redukcja emisji CO2 z działalności produkcyjnej oraz 30 proc. redukcja emisji gazów cieplarnianych z transportu i przechowywania.

Ferrero stosuje surowce (m.in. cukier trzcinowy, kakao) ze zrównoważonych upraw i jako jedna z nielicznych może pochwalić się korzystaniem z oleju palmowego w 100 proc. pochodzącego ze zrównoważonych upraw z certyfikatem RSPO (od stycznia 2015 roku).

Ferrero dba także o dobrostan zwierząt hodowlanych: do 2020 roku wszystkie jaja stosowane przez koncern na świecie mają pochodzić od kur z chowu bezklatkowego. Na terenie EU cel ten został osiągnięty już w 2014 roku.

© Portal Spożywczy 2021-02-24 19:09:09