666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Pyszne.pl partnerem Google w zakresie transakcji głosowych w Polsce

Asystent głosowy Google znajdzie zastosowanie w pełnej obsłudze zakupów przez internet. Pierwszymi partnerami koncernu z Mountain View w zakresie transakcji głosowych (tzw. voice commerce) w Polsce zostały Pyszne.pl i Flixbus - ogłosiły firmy.


Autor: PAP
Data: 03-04-2019, 15:59
Fot. mat. pras.

Jak podkreślili przedstawiciele spółek na wspólnej konferencji prasowej, pakiet narzędzi opracowanych i udostępnianych przez Google (m.in. system rozumienia języka Dialogflow) będzie miał zastosowanie od początku do końca transakcji. Każdy użytkownik opartego na sztucznej inteligencji Asystenta Google po jego wywołaniu hasłem "OK Google" na dowolnej platformie sprzętowej może skorzystać z komendy głosowej określonej przez firmę (np. "porozmawiaj z Pyszne" lub "zapytaj FlixBus o połączenie"), by wejść w interakcję z marką. Szczegółowy przebieg transakcji oraz dostępne formy płatności zależą od opcji udostępnianych przez firmę.

W przypadku Pyszne.pl (Takeaway.com) do obsługi głosowej niezbędne jest wcześniejsze ręczne skonfigurowanie w aplikacji firmy adresu dostawy oraz trzech zestawów. Interakcja z Asystentem Google pozwoli dokonać wyboru jednego z nich i zakończy się zamówieniem z płatnością przy odbiorze. Firma podkreśla, że usługa będzie nadal rozwijana w oparciu o uwagi użytkowników. Flixbus zamiast tego zdecydował się na pełną obsługę głosową wyszukiwania oraz składania zamówienia, a także płatności kartą VISA lub Mastercard powiązaną z usługa Google Pay. Transakcja ma być autoryzowana odciskiem palca lub wpisywanym hasłem (zależnie od możliwości urządzenia i decyzji użytkownika).

Zarówno dla Takeaway.com, jak i dla Flixbusa Polska jest pierwszym rynkiem, na którym wprowadzana jest obsługa transakcji głosowych z wykorzystaniem Asystenta Google. Opcja ta ma być z czasem udostępniana w innych krajach. Wcześniej we wtorek koncern z Mountain View ogłosił podobną współpracę z amerykańską siecią handlową Walmart.

Asystent Google w Polsce jest oficjalnie dostępny od stycznia tego roku. Łącznie z użyciem platformy Actions on Google rozwijanych jest obecnie ok. 100 różnych "akcji", w tym 10 z partnerami w Polsce.

© Portal Spożywczy 2020-04-01 20:04:34