Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Prezes Organic Farma Zdrowia podsumowuje 2018 rok: Nastąpiła poprawa rentowności

Sprzedaż Organic Farma Zdrowia wzrosła o niemal 4 % i wyniosła 58,1 mln. Sprzedaż spółki zależnej Eko-Wital wzrosła aż o 11% i wyniosła 59 mln zł. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Organic Farma Zdrowia wyniosła 98,22 mln zł odnotowując 5% wzrostu - informuje Sławomir Chłoń, prezes zarządu Organic Farma Zdrowia.


Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 05-04-2019, 13:05
Sławomir Chłoń, Prezes Zarządu Organic Farma Zdrowia. Fot. materiały prasowe OFZ

- Powoli, ale konsekwentnie następuje poprawa rentowności. Wynik EBITDA wzrósł o 179% zmieniając się ze straty 631 tys. zł w 2017 roku na 497 tys. zł zysku w roku 2018. Strata netto również zmalała, ale tylko o 20% ze względu na duże, ujemne różnice kursowe (chodzi o kursy walut, w których Grupa posiada kredyty oraz dokonuje dużych zakupów importowych) oraz ujemny udział spółek stowarzyszonych w wyniku netto - informuje Sławomir Chłoń, prezes zarządu Organic Farma Zdrowia.

Dodaje, że zarząd i kierownictwo Grupy pozytywnie ocenią przyszłość branży opierając się na najnowszych, światowych danych rynkowych, z których wynika, że 2018 rok, był kolejnym rokiem od ponad 30 lat, w którym zanotowano wzrost. - Przykładowo w Niemczech o kolejne 5,5% do niemal 11 mld Euro. Eksperci i analitycy branży twierdzą, że nie widać oznak i powodów aby wzrost nie miał być kontynuowany przez kolejne dekady. A dlaczego? Ponieważ mocno przetworzona, "przemysłowa" żywność, którą spożywamy jest jednym z czynników chorób cywilizacyjnych ostatnich lat, ale też jest czymś co można bardzo szybko i prosto wyeliminować poprzez zakup i spożywanie żywności ekologicznej i certyfikowanej - mówi prezes OFZ.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Podkreśla, że polski rynek spożywczy, mozolnie, ale konsekwentnie stara się nadrobić ogromną różnicę w ilości spożywanej żywności ekologicznej w stosunku najmocniej rozwiniętych krajów Unii Europejskiej, ale ponieważ żywność ta stanowi nadal zaledwie 0,4-0,5% całej spożywanej żywności (w Niemczech 5,3%, Austria, Szwajcaria i Szwecja 9%, a lider rynku, czyli Dania 14%), to prawdziwa rewolucja żywieniowa jest dopiero przed nami.

- Co ważne to fakt, że sprzedaż i oferta produktów ekologicznych rośnie szybko we wszystkich kanałach i formatach handlowych, a więc w sklepach spożywczych delikatesowych, super i hipermarketach, dyskontach, no i oczywiście w sklepach specjalistycznych, które w zależności od kraju odpowiadają za 30 do 50% rynku - mówi.

Prezes informuje też, że starta EBITDA Grupy Organic Farma Zdrowia z 2017 roku zamieniła się z zysk w 2018 roku.

© Portal Spożywczy 2021-03-08 17:07:04