Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Biedronka ogranicza plastik w produktach marek własnych

Biedronka ogranicza plastik w produktach marek własnych - sieć od 10 kwietnia wprowadza wykonaną z surowców z odzysku torbę T-shirt. W ostatnich dniach do sprzedaży trafiły też nowe patyczki higieniczne wykonane z bawełny i papieru, marek Dada i Carea, które pozwolą sieci wyeliminować ze środowiska nawet 334 tony plastiku rocznie.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 09-04-2019, 14:11
fot. shutterstock

Z kosmetyków i środków czystości BeBeauty, Dentix i Cler Biedronka wyeliminowała plastikowe mikrogranulki, a w tabletkach do zmywarek Kraft – zastosowano rozpuszczalną folię. 

Biedronka wprowadza do swoich sklepów torbę typu T-shirt, która wykonana została w 80 procentach z materiałów pochodzących z odzysku. Dzięki swojej grubości nadaje się do wielokrotnego użytku. Co ważne, w 100 procentach podlega recyklingowi, a zużytą torbę można wyrzucić do pojemnika na tworzywa sztuczne. Obecnie część toreb posiada certyfikację Blue Angel: to najstarszy certyfikat ekologiczny na świecie, który gwarantuje, że oznaczony nim produkt jest przyjazny środowisku. Docelowo w ciągu najbliższych miesięcy wszystkie torby będą posiadały wspomniany certyfikat. 

Ekonowością sieci Biedronka są sprzedawane od marca br. patyczki higieniczne marek Dada i Carea (cena: 2,49 zł/opakowanie) do codziennej pielęgnacji. Miękkie i delikatne główki wykonane są w stu procentach z bawełny, a papierowy patyczek sprawia, że produkt jest w pełni biodegradowalny.

Wprowadzenie papierowych patyczków ogranicza zużycie plastiku w ciągu roku o blisko 334 ton, czyli tyle, ile waży ok. 860 dorosłych niedźwiedzi brunatnych. Z kolei zastąpienie plastikowej folii w tabletkach do zmywarek marki Kraft Ultimate (cena: 16,99 zł/opakowanie 27 sztuk)  folią rozpuszczalną oznacza 1,1 ton plastiku rocznie mniej. Aby zobrazować tę ilość, można porównać to do wagi  ok. 13 delfinów.

 

 

© Portal Spożywczy 2021-03-06 05:56:02