Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Prezes Makaronów Polskich: Chcemy budować nowe marki

Nasza strategia przewiduje mniej inwestycji w technologię, a więcej inwestycji w produkt. Chcemy budować nowe marki. Linie technologiczne, które zostaną uruchomione, pozwolą nam produkować produkty wysokiej jakości i zapewnią dużą elastyczność, jeśli chodzi o zmianę asortymentu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie.


Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 18-04-2019, 11:48
Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie, fot. PTWP

Prezes spółki Makarony Polskie weźmie udział w XI Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach (13-15 maja br.). Potwierdził udział w debacie pt. "Rynek spożywczy. Czas konsolidacji". Więcej informacji na http://www.eecpoland.eu/pl/.

Makarony Polskie obecnie realizacją cztery programy inwestycyjne: dwa w Rzeszowie i dwa w Stoczku.

– W kwietniu oddamy do użytku pierwszą linię technologiczną w Rzeszowie do produkcji makaronów wysokobiałkowych z dodatkiem białka roślin strączkowych i jaj. Będą to wysokiej jakość produkty powstałe w nowoczesnej technologii. Z pozoru jest to znana od wieków technologia wałkowania, ale to tylko pozór. Nasza technologia powstała przy współpracy Uniwersytetu Rzeszowskiego z udziałem lidera wśród producentów linii makaronowych firmy PAVAN. Poza precyzyjnym mieszaniem składników, wyrabianie i wałkowanie ciasta oraz formowanie kształtów makaronów są powolne, stopniowe i delikatne, co gwarantuje niepowtarzalny smak, kolor i teksturę. Są to produkty na półkę premium. Pozostałe nasze inwestycje są w trakcie realizacji, z zaawansowaniem od 20 do 60 procent. Mam nadzieję, że do końca roku wszystkie cztery programy będą zrealizowane – wylicza Zenon Daniłowski.

Jednym z projektów inwestycyjnych w Rzeszowie jest budowa ośrodka centrum badań i rozwoju.

– Nowy ośrodek R&D w Rzeszowie będzie oddany do użytku w tym roku. Istniejące obecnie laboratorium, a przede wszystkim nasz zespół technologów mają duże sukcesy w opracowywaniu i wdrożeniu produktów innowacyjnych. Jesteśmy pierwsi lub wśród pierwszych w Polsce i w Europie jeśli chodzi o wdrożenie do produkcji makaronów prozdrowotnych z: gryki, orkiszu, żyta, owsa, czy też z roślin strączkowych: soi, ciecierzycy, soczewicy, groszku. Produkujemy makaron z różnych mieszanek, np. durum, mąka makaronowa z ciecierzycą czy jajkami przepiórczymi. Mamy wybitnego głównego technologa i dobry zespół. Ale dzisiejszy rynek wymaga ciągłych zmian, doskonalenia się. Ten projekt inwestycyjny jest rozłożony na kilka lat, dlatego że będzie wymagać jeszcze pozyskania nowych, kompetentnych, młodych pracowników i nawiązania relacji z innymi ośrodkami naukowo–badawczymi. Chcemy, aby ośrodek R&D miał silną pozycję nie tylko w naszej Grupie jako źródło innowacji, ale i w Polsce  – tłumaczy prezes.

– Produkt, jego lokowanie i wsparcie sprzedaży to wyzwania na lata 2020–2021. Nasza strategia przewiduje mniej inwestycji w technologię, a więcej inwestycji w produkt. Chcemy budować nowe marki. Linie technologiczne, które zostaną uruchomione, pozwolą nam produkować produkty wysokiej jakości i zapewnią dużą elastyczność, jeśli chodzi o zmianę asortymentu. Jakość i szybka reakcja na potrzeby rynku dają nam swoistą przewagę konkurencyjną. Chcemy nasz potencjał R&D i technologię wykorzystać dla budowy rozpoznawalnych brandów. Lata 2020–2021 to czas inwestycji w produkt. Planujemy zwiększyć sprzedaż naszych produktów brandowych na rynku krajowym i w eksporcie oraz kontynuować sprzedaż private label do sieci.

Czytaj więcej w "Strefie Premium": Prezes Makaronów Polskich: Nasza strategia przewiduje mniej inwestycji w technologię, a więcej w produkt (wywiad)

© Portal Spożywczy 2020-07-11 00:18:20