Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Lewiatan: 3200 sklepów generuje 12,5 mld zł przychodów

Lewiatan to trzecia największa sieć detaliczna w Polsce. 3200 sklepów generuje 12,5 mld zł przychodów ze sprzedaży, które w ostatnich 4 latach wzrosły aż o 4 mld zł.

Firma Eurocash opisała historie i sukcesy marki na swoim firmowym blogu.

- Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących i najlepiej rozpoznawalnych marek detalicznych na naszym rynku. Stworzenie franczyzy początkowo było oddolną inicjatywą zrzeszającą przedsiębiorców prowadzących działalność handlową. Dziś jest to największa pod względem sprzedaży franczyzowa sieć sklepów detalicznych w Polsce. Marka powstała w 1994 roku, aby chronić interesy polskich detalistów przed wkraczającymi wówczas na nasz rynek zagranicznymi sieciami i koncernami handlowymi - mówi Robert Rękas, Członek Zarządu Lewiatan Holding.

Po ćwierć wieku działalności Lewiatan jest trzecią detaliczna siecią w Polsce. Jej łączne obroty w 2018 roku przekroczyły 12,5 mld zł i od 2014 roku wzrosły o 4 mld, co daje średnioroczny wzrost o 1 mld zł. Sama sieć powiększyła się w tym czasie aż o ponad 350 placówek.

- W Lewiatanie mamy ponad 450 produktów marki własnej. W ostatnich latach grupa ta rośnie w tempie ok. 15 procent rocznie. Ciągle ulepszamy i poszerzamy gamę tych produktów, ale obserwujemy również, że systematycznie rośnie wartość sprzedaży asortymentu z dotychczasowej oferty – powiedział Robert Rękas.

Zarządzający siecią oceniają, że jeszcze w tym roku liczba zrzeszonych sklepów zwiększy się o około 100 nowych lokalizacji, a średnia powierzchnia sklepów wzrośnie o ok. 3-5 procent – to pozytywny trend utrzymujący się od kilku lat.

Ponadto kontynuowana będzie systematyczna modernizacja placówek handlowych według nowego konceptu wizualizacji wewnętrznej. Lewiatan stawia również na nowoczesne rozwiązania technologiczne. Wdrożony zostanie m.in. ogólnopolski system do agregacji i optymalizacji zamówień, gotowe rozwiązania dla sklepów w zakresie wdrażania kas samoobsługowych czy pieców konwekcyjno-parowych, a ostatnio również własnych wędzarni. Stale również prowadzona jest inwestycja w unowocześnienie systemów kasowych.



© Portal Spożywczy 2021-05-06 13:51:42