Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Tesco Polska ma stratę wysokości 55 mln złotych

Na koniec roku finansowego 2018/19 sieć Tesco miała w Polsce 348 sklepów (63 dużych hipermarketów, 70 hipermarketów kompaktowych, 214 supermarketów i 1 sklep typu convenience). Sieć podaje, że polski oddział sprzedał towary za 1,9 mld funtów, ale strata operacyjna to 11 mln funtów (ok. 55 mln zł - kurs z końca lutego).

Dane pochodzą z prezentacji sieci "Capital Markets Day 2019".

Tesco zakłada wzrost rynku FMCG w Polsce na poziomie 3,4 proc. w 2019 r., 3 proc. w 2020 r. i 2,7 proc. w 2021 r.

Firma podała, że w ubiegłym roku w naszym regionie zamknęła 91 nierentownych sklepów i ma ich 994 (najwięcej nadal jest w Polsce - 348, 292 na rynku czeskim, 204 na Węgrzech i 150 na Słowacji.)

Jako najważniejsze trendy naszego regiony detalista wymienia zdrowie, wygodę, jednoosobowe gospodarstwa domowe i rosnące bogactwo.

Więcej na dlahandlu.pl



© Portal Spożywczy 2021-05-07 22:18:54