Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Żabka: Aktywnie pracujemy nad rozwojem koncepcji "sklepu jutra"

"Sklep jutra" jest połączeniem innowacyjnych rozwiązań, które mają tworzyć nowoczesną placówkę handlową, dotąd nieistniejącą na polskim rynku. Naszym założeniem jest, aby rozwiązania te stanowiły nieodłączną część wszystkich placówek sieci Żabki, tych już istniejących oraz nowo otwieranych, prowadzonych przez naszych franczyzobiorców – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Mirosław Krzanik, Dyrektor ds. Inteligentnych Rozwiązań Sklepowych w Żabka Polska.


Autor: dlahandlu.pl
Data: 14-08-2019, 11:32
fot. shutterstock

Na jakim etapie są przygotowania do otwarcia „sklepu jutra” Żabki?

Pracujemy aktywnie nad rozwojem zaprezentowanej w 2018 roku, koncepcji „sklepu jutra”, którą postrzegamy jako ekosystem wielu technologicznych rozwiązań, ułatwiających klientom codzienne zakupy, a franczyzobiorcom zarządzanie sklepami. Niektóre z tych technologii można już spotkać w naszych placówkach jak np.  systemy digital signage tj. ekrany wyświetlające treści dostosowane do potrzeb klientów, uwzględniające w komunikacji czynniki takie jak pogoda czy lokalizacja placówki. Jesteśmy również w fazie testów elektronicznych cenówek, których zadaniem jest ograniczenie czasu poświęcanego do tej pory przez franczyzobiorców na wymianę etykietek cenowych oraz które pozwalają systemowo zarządzać ceną.

Kolejne technologie w ciągu najbliższych miesięcy pojawią się w sklepach Żabka, jednak jako firma widzimy większą wartość w testowaniu różnych rozwiązań w normalnie funkcjonujących placówkach, niż agregowanie ich w pojedynczym sklepie, gdzie wpływ każdego z zastosowanych rozwiązań byłoby trudno ocenić. Warto również pamiętać, że w tym roku uruchomiliśmy dwie aplikacje mobilne. Żappka – dla klientów ma już ponad 1,5 mln użytkowników, dając im każdego dnia liczne korzyści zakupowe, i praktycznie nieustannie od momentu jej szerszego udostępnienia znajduje się w TOP 3 najczęściej pobieranych aplikacji w Polsce. Z kolei Frappka, aplikacja dla naszych franczyzobiorców, która ułatwia im codzienne prowadzenie firmy, m.in. poprzez możliwość zdalnego zarządzania sklepem, została pozytywnie oceniona przez ponad 90 proc. użytkowników.

Co oznaczać będzie „sklep jutra”? Czy będzie to sklep bez obsługi, czy raczej wykorzystujący nowe technologie?

„Sklep jutra” to nasza wizja dalszego rozwoju i kontynuacji transformacji firmy w kierunku cyfryzacji i digitalizacji, za pośrednictwem uwzględnionych w projekcie nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Jest to nasza odpowiedź na analizę i obserwację światowych trendów, wzrost znaczenia innowacji w codziennym życiu, a także zmieniające się oczekiwania i preferencje konsumentów.

Cały wywiad na dlahandlu.pl

© Portal Spożywczy 2020-07-13 21:57:48