Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Browar Wrężel szuka 4 mln zł na budowę własnego zakładu, całość inwestycji sięgnie 8 mln zł

Browar Wrężel, to kolejny browar rzemieślniczy, który szuka kapitału społecznościowego na budowę własnego zakładu. Spółka chce zebrać w crowdfundingu 4,2 mln zł, zaś inwestycja pochłonie ok. 8 mln zł. Ponadto browar chce w tym roku rozszerzyć mocno sieć dystrybucji – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Olczyk, członek zarządu Browaru Wrężel.


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 17-01-2020, 10:28
fot. Browar Wrężel

W 2018 roku spółka zakupiła działkę pod budowę hali produkcyjnej, dzięki której wzrośnie produkcja, a jej koszty obniżą się o 30-40 proc. oraz możliwości dystrybucji. Aby móc rozpocząć budowę własnego browaru, spółka, za pomocą platformy Beesfund.pl, uruchomiła emisję akcji, która potrwa do 25 lutego.

- Beesfund to dla nas świetna okazja na pozyskanie dodatkowego kapitału na rozwój. Staramy się o zebranie kwoty 4 204 239 zł. Zbiórka planowana jest do 25 lutego br. Tak pozyskane środki posłużą nam do rozpoczęcia budowy własnego browaru. Zakupiliśmy już działkę budowlaną o pow. 11000 m2 w Łękawicy k/Żywca z udokumentowanym dostępem do doskonałej wody, co jest niezwykle ważne dla browaru – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Olczyk, członek zarządu Browaru Wrężel.

- Całość inwestycji to kwota około 8.000.000 zł. Zaczynamy od budowy hali produkcyjno-magazynowej z zapleczem socjalnym o pow. 1200 m2. Następnym etapem będzie budowa kompletnej linii do produkcji i napełniania piwa o wydajności do 24000 hl/rocznie - dodaje.

I zdradza, że nowa instalacja produkcyjna ma według wyliczeń zmniejszyć koszt produkcji piwa o ponad 30 proc. - Umożliwi nam większą elastyczność jego produkcji i pozwoli na wprowadzenie nowych odmian piwa, które są bardziej skomplikowane i wymagają długiego leżakowania – mówi Paweł Olczyk.

Browar Wrężel, którego historia rozpoczęła się w zaciszu domowej kuchni piwowara Adriana Kukuły w 2011 roku, osiem lat później, czyli w 2019 roku oferuje już 33 różne smaki i typy piwa i produkuje ponad 600 tys. butelek.

- Rok 2019 był dla nas czasem intensywnej pracy nad rozwojem i poszerzaniem oferty. W sumie na nasze portfolio składają się 33 różne smaki i typy piwa. To prawdziwy raj dla smakoszy i chętnych do testowania kolejnych propozycji. Mijające dwanaście miesięcy zamknęliśmy sprzedażą 621 820 butelek po 500 ml – mówi Paweł Olczyk.

Jakie plany ma browar na 2020 rok? - Najbliższe miesiące planujemy poświęcić na rozwój kolejnych sieci współpracujących z nami. Prowadzimy już zaawansowane rozmowy z Makro, Eurocash, Biedronką, Kauflandem czy stacjami Orlen. Obecnie można nas znaleźć w Auchan, Carrefour. Zakończyliśmy współpracę z TESCO – mówi Paweł Olczyk.

- W 2020 roku nie tylko planujemy ustabilizowanie sprzedaży oraz produkcji. Naszym celem jest utrzymanie stałej produkcji kilku najpopularniejszych gatunków piwa. Pozostałe chcemy, aby były sezonowe. Zakładamy, że takie okresowe partie będą ciekawą gratką dla naszych wiernych fanów i świetną okazją do pozyskania nowych – mówi członek zarządu Browaru Wrężel.

- Oczywiście będziemy także testować nowe smaki. Kwartalnie chcielibyśmy wprowadzać po dwa nowe gatunki. Dodatkowo rozwijamy produkcję i sprzedaż piw leżakowanych w beczkach drewnianych. W tym roku duży nacisk położymy na udział w wydarzeniach branżowych. Zwiększymy także naszą widoczność w Internecie – podkreśla Paweł Olczyk.

Jeśli uda się akcja crowdfundingowa jest szansa na uruchomienie własnego zakładu pod koniec 2021 roku.

Browar Wrężel, którego przychody netto wyniosły w 2018 r. 3,2 mln zł, a zysk netto 256 tys. zł, nie wyklucza też wejścia na pozagiełdowy rynek NewConnect, ale dopiero po zakończeniu i pełnym zwrocie inwestycji, czyli około roku 2025. Do tego czasu będzie istniała możliwość sprzedaży akcji na wolnym rynku.

Historia Browaru Wrężel rozpoczęła się w zaciszu domowej kuchni piwowara Adriana Kukuły w 2011 roku, a 3 lata później jego piwa stały już na sklepowych półkach. “Krafty” od Wrężla można obecnie zakupić m.in. w sieciach LIDL, TESCO, Carrefour, na stacjach BP oraz mniejszych sklepach i lokalach.

Browar Wrężel to ponad 30 oryginalnych receptur opartych na prostocie, nieprzekombinowanych składnikach i pasji właściciela. Chmiel wykorzystywany do produkcji sprowadzany jest głównie z USA, a smak piw wzmacniany jest prawdziwymi owocami i aromatami skór cytrusów.

© Portal Spożywczy 2020-07-05 06:11:10