666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Grupa Żywiec ze wzrostem przychodów dzięki Browarowi Namysłów, ale spadkiem zysków w 2019

Grupa Kapitałowa Żywiec. opublikowała roczne sprawozdanie finansowe. Z raportu wynika, że w 2019 roku grupa zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży o 7 proc., ale o ponad 20 proc. spadł skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej oraz zysku netto.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 12-02-2020, 08:46
W 2019 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy wzrosły o 7 proc. 3,57 mln zł fot. za grupazywiec.pl

W 2019 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy wzrosły o 7 proc. 3,57 mld zł. (2018: 3,324 mld zł.). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej spadł o 22 proc. i wyniósł 325 milionów złotych (2018: 415 mln zł.). W 2019 roku Grupa Kapitałowa Żywiec osiągnęła 234 mln zł. zysku netto, co oznacza spadek o 28 proc. (2018: 324 mln zł).

Do wzrostu przychodów o 7% przyczyniły się dwucyfrowe wzrosty sprzedaży marek premium (Żywiec, Heineken, Desperados i Strefa Zero) oraz dalszy dynamiczny rozwój marek Browaru Namysłów Sp. z o.o., który w kwietniu stał się częścią Grupy. Efekty synergii uzyskane dzięki akwizycji Browaru Namysłów Sp. z o.o. są realizowane i przekroczyły zakładane oczekiwania. Rezultatem dalszego wzrostu marek premium oraz rozwoju marek Browaru Namysłów jest także kontynuacja wzrostu przychodów z każdego hektolitra piwa (+5% vs 2018).

Duże wzrosty kosztów działalności związane z rosnącymi kosztami produkcji w tym surowców, opakowań, energii oraz wynagrodzeń, w powiązaniu z jednorazowymi kosztami akwizycji spółki Browar Namysłów Sp. z o.o., wpłynęły na wysokość zysku.

- Ubiegły rok był trudniejszy dla branży piwnej i Grupy Żywiec niż bardzo dobry 2018. Niekorzystna pogoda w maju na początku sezonu piwnego, a także spadek całego rynku piwa w czwartym kwartale, szczególnie w segmencie ekonomicznym, wpłynęły również na sprzedaż Grupy Żywiec – mówi Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec S.A.

– Negatywny wpływ tych czynników częściowo zrównoważyliśmy kontynuacją wzrostu naszych marek premium i Strefy Zero. Utrzymaliśmy też pozycję lidera najszybciej rosnących segmentów rynku jak premium i piwa bezalkoholowe. Na nasze wyniki bardzo pozytywnie wpłynął również dalszy dynamiczny rozwój Browaru Namysłów i efekty synergii wynikające z tej akwizycji – dodaje.

Obserwując utrzymującą się wysoką inflację kosztów działalności, coraz bardziej skomplikowane otoczenie regulacyjne nakładające na przedsiębiorców coraz to nowe obciążenia podatkowe i administracyjne oraz uwzględniając wzrost akcyzy na alkohol, w bieżącym roku Grupa Kapitałowa Żywiec będzie kontynuować strategię budowania wartości i zwiększania wartości z każdego hektolitra piwa. Jednocześnie będzie dążyć do zwiększenia efektywności wewnętrznej, kontynuacji inwestycji w silne marki i innowacje oraz obsługę klienta.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce oraz lider w innowacyjnych segmentach piwa. Do najsilniejszych marek spółki obok Żywca należą Heineken, Desperados, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie, Leżajsk, Specjal, Namysłów i Brackie. Grupa Żywiec jest także liderem rynkowym segmentu piw bezalkoholowych (Żywiec 0,0%, Heineken 0.0%, Warka Radler 0.0%). Firma powiązana jest z Grupą Heineken.

© Portal Spożywczy 2020-04-10 14:07:38