Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Sposoby na promocję firmy w internecie - e-book z poradami na start

Kolejny tydzień w domu to doskonała okazja, aby podnieść swoje kompetencje w zakresie marketingu internetowego. Więcej wolnego czasu można wykorzystać na poznanie możliwości promocji naszego biznesu i to całkiem za darmo.


Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Aleo.com
Data: 12-05-2020, 08:09

Dobrym przewodnikiem będzie „Jak zacząć promować swoją firmę w internecie?” wydany przez bazę firm ALEO.com, którego jestem autorem. Oto czego możesz dowiedzieć się o marketingu w internecie.

Jak założyć stronę firmy lub sklepu internetowego i z jakich narzędzi skorzystać?

Nie ma jednej, uniwersalnej wersji strony internetowej, dlatego nie ma też jednej stałej ceny za jej stworzenie. W e-booku omawiam, jakie są niezbędne kwestie techniczne dotyczące tworzenia strony internetowej. Przez podstawy, jak hosting i nazwę domeny, przez omówienie systemów zarządzania treścią (CMS) z najpopularniejszym obecnie WordPressem, aż po najpopularniejsze integracje niezbędne przy prowadzeniu sklepu internetowego. Ta część na pewno pomoże Ci podjąć decyzję, jakiej strony potrzebujesz i z jakich elementów powinna się składać. Ułatwi też rozmowę ze specjalistami, ponieważ tłumaczy podstawowe pojęcia dotyczące budowy stron internetowych.

Jak w raportach Google Analytics sprawdzić analizę ruchu na stronie?

Tym, co w ogromnym stopniu różni reklamę w internecie od tradycyjnych form promocji, jest jej pełna mierzalność. Jesteśmy w stanie oszacować, ile osób widziało reklamę w gazecie, ale nie określimy, ile z nich zdecydowało się na zakup produktu, a co za tym idzie, nie określimy jej skuteczności. Podobnie z billboardami, banerami czy ulotkami. W przypadku promocji w internecie dysponujemy pełnymi danymi. To ogromna przewaga, ale również wyzwanie, bo same dane bez odpowiedniej analizy nic nie znaczą. W e-booku przybliżam najpopularniejsze narzędzia pozwalające mierzyć nie tylko wizyty na stronie (Google Analytics), ale również śledzić plan wizyty w witrynie (Hotjar). Zwracam również uwagę na optymalizację, bo choćby na podstawie najprostszych testów A/B możemy sprawdzić jakie elementy i rozwiązania na stronie przekładają się na realizację stawianych jej celów.

Jak zoptymalizować stronę internetową pod kątem wyszukiwarek internetowych?

Choć piszemy o „wyszukiwarkach internetowych”, to myślimy najczęściej o jednej. Google odpowiadające u nas za około 98% wyszukiwań jest w Polsce nie tyle liderem ile monopolistą. W „Jak zacząć promować swoją firmę w internecie” piszę o tym, co zrobić, aby dziecko Larry Page’a i Sergeya Brin’a (twórców Google) widziało naszą stronę i pokazywało ją w wynikach wyszukiwania na jak najwyższych pozycjach. Zaczynamy od podstaw, jakim jest stworzenie wizytówki firmy i oznaczenie jej na mapie, a kończymy na tworzeniu płatnych reklam. Pokazuję również, czym są działania on-page i off-page oraz jak powinien wyglądać meta opis dla twojej strony internetowej. Większość z przedstawionych porad możesz wprowadzić sam i zoptymalizować swoją stronę internetową do wymogów wyszukiwarki bez żadnych kosztów.

W jaki sposób pisać treści w internecie?

Internet jest pełen poradników o tym, jak pisać w internecie. Dlatego w publikacji skupiliśmy się na bardziej technicznych aspektach pracy z tekstem, które nie wymagają talentów pisarskich, a opierają się na znajomości algorytmów indeksujących treści. Czytając, powinieneś dowiedzieć się, na jakie elementy zwrócić uwagę publikując wpisy na blogu, z jakich narzędzi korzystać szukając tematów tekstów i czym są słowa i frazy kluczowe dla SEO. Pokażę, czym jest duplikacja treści na stronie, w jakich sytuacjach najczęściej do niej dochodzi i dlaczego należy jej unikać.


Jak stworzyć płatne reklamy na Facebooku

W Polsce ponad 17 milionów osób ma założone konto na Facebooku, nic dziwnego, że jest to najpopularniejsze miejsce do reklamowania się w mediach społecznościowych. Wbrew pozorom, to nic trudnego. Dla tych, którzy nigdy nie prowadzili komercyjnych działań na platformie Marka Zuckerberga, pokażę krok po kroku jak stworzyć pierwszą kampanię w menedżerze reklam. Omówię również najważniejsze wskaźniki efektywności i metody targetowania. Jest to dobra „ściąga” podczas planowania kampanii, którą można uzupełniać o kolejne podpunkty wraz z rozwojem naszych umiejętności. Podobnie jak w większość działań w internecie, później najważniejsza jest optymalizacja, czyli wyciąganie wniosków z poprzednich kampanii, aktualizowanie założeń, modyfikacja treści i targetowania.

Czy e-mail marketing działa w 2020 roku?

Pomimo upływu lat e-mail to ciągle jedno z najważniejszych narzędzi używanych do prowadzenia działań marketingowych w internecie. Obecnie pełni ono bardziej funkcje wspomagające sprzedaż i obsługę klienta, niż główny kanał dotarcia do użytkowników - jednak ciągle warto znać podstawy e-mail marketingu. Z publikacji dowiesz się, z jakich elementów składa się skuteczna kampania e-mailowa oraz o czym pamiętać podczas jej projektowania, wymienię również najpopularniejsze programy i narzędzia stosowane w wysyłaniu i tworzeniu newsletterów.

Mam nadzieję, że namówiłem, choć część z czytelników do poznania podstaw marketingu w internecie. Dla wszystkich zainteresowanych, całą publikację za darmo można pobrać pod adresem: https://aleo.com/pl/bezplatny-poradnik-pdf-do-pobrania.

Autorem artykułu jest Jarosław Paduszyński, pracujący przy rozwoju i promocji bazy firm ALEO.com.

© Portal Spożywczy 2020-10-24 11:05:10