Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Uncle Ben's zmieni historyczne logo w ramach walki z rasizmem

Mars Inc. zapowiedział rebranding marki Uncle Ben’s, na której opakowaniach widnieje wizerunek czarnoskórego mężczyzny. W ten sposób firma chce walczyć z uprzedzeniami na tle rasowym - pisze "Nowy Marketing".

Od 1946 r. na opakowaniach produktów Uncle Ben’s widnieje postać czarnoskórego, uśmiechniętego mężczyzny co zdaniem niektórych powiela stereotypowy wizerunek niewolnika zadowolonego ze swojego losu.

Nazwy Uncle Ben's po raz pierwszy użyto w 1946 roku w odniesieniu do czarnoskórego rolnika znanego jako Wujek Ben. Natomiast określenie „wujo” niegdyś stosowali biali Amerykanie w odniesieniu do starszych Afroamerykanów, bowiem odmawiali zwracania się do nich per „pan”. 

Przedstawiciele koncernu Mars Inc. przyznali w oficjalnym oświadczeniu, że teraz „jest odpowiedni czas na ewolucję marki Uncle Ben's, włączając w to jej wizualną identyfikację”. Na razie jednak nie wiadomo jakie dokładnie będą zmiany i kiedy one nastąpią.

 



© Portal Spożywczy 2021-10-25 07:19:39