Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Glenfiddich: kategoria whisky rośnie stosunkowo szybko

– W Polsce spośród alkoholi mocnych spożywa się zdecydowanie najwięcej wódki, jednak kategoria whisky rośnie stosunkowo szybko, także jest to dla nas dobry moment, aby edukować konsumentów, żeby podejmowali najlepsze decyzje przy wyborze – powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jakub Magnuszewski, ambasador marki Glenfiddich.


Autor: Jakub Szymanek/portalspozywczy.pl
Data: 12-02-2021, 10:30
Jakub Magnuszewski, ambasador marki Glenfiddich / fot. materiały prasowe

Jak rozpoczęła się Twoja współpraca z marką Glenfiddich?

Z marką Glenfiddich współpracuję od 2015 roku. Na początku jako barman i szkoleniowiec na różnych eventach. Przede wszystkim na festiwalach whisky. Od 2015 roku byłem również szkoleniowcem w Międzynarodowej Szkole Barmanów i Sommelierów przy ul. Wspólnej w Warszawie, gdzie uczyliśmy zawodu młodych adeptów barmaństwa. Później przerodziło się to w duży projekt Master Craft Academy. W ciągu roku przeszkoliliśmy ponad 1000 barmanów w całej Polsce. Dzięki temu udało mi się uporządkować wiedzę związaną ze szkoleniami i warsztatami, i wtedy też pojawiła się propozycja ze strony Glenfiddich, żeby zostać ambasadorem marki. Aktualnie nie pracuję jako barman, jednak pasja do tej branży pozostała, także zdarza się mi współpracować z niektórymi lokalami, a współpraca opiera się na degustacjach, występach gościnnych za barem, ale jest to wszystko związane z marką, dla której teraz pracuję.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jako ambasador spotykasz się z wieloma osobami. Jak według Ciebie jest postrzegana whisky przez ludzi w Polsce i na świecie?

Whisky na świecie jest bardzo doceniana od czasów prohibicji w Stanach Zjednoczonych, a nawet wcześniej od lat 60. i 70. XIX wieku, kiedy to spadła sprzedaż koniaków i brandy. Wtedy weszła w ich miejsce irlandzka whisky. Szkocka z kolei deptała irlandzkiej po piętach i w trakcie prohibicji przejęła numer jeden na świecie, jeśli chodzi o alkohole leżakowane. Obecnie szkocka whisky jest szybko rozwijającą się kategorią, nie tylko ilościowo, ale i wartościowo, co za tym idzie kupujemy również więcej starszych i droższych pozycji.

Jeśli chodzi o Glenfiddich, ta marka jest przykładem szkockiej whisky Single Malt, czyli whisky z jednej destylarni, wyłącznie ze słodu jęczmiennego, nie zawierająca domieszek whisky zbożowej jak w przypadku blended. Natomiast trzeba pamiętać, że to właśnie whisky mieszane budowały świadomość konsumentów na temat tego trunku. I pewnie każdy z nas zaczynał swoją przygodę z whisky od takich marek jak: Grants, Ballantine’s czy Johnnie Walker. I kiedy ta whisky zaczynała nam smakować, wchodziliśmy głębiej w kategorie Single Malt. Glenfiddich jest właśnie taką whisky, po którą bardzo dużo osób sięga jako pierwszą z kategorii Single Malt. W Polsce spośród alkoholi mocnych spożywa się zdecydowanie najwięcej wódki, jednak kategoria whisky rośnie stosunkowo szybko, także jest to dla nas dobry moment, aby edukować konsumentów, żeby podejmowali najlepsze decyzje przy wyborze.

Ostatnio marka Glenfiddich wprowadziła do sprzedaży limitowaną edycję 21-letniej whisky. Jak powstaje taka whisky i jak jest odbierana przez konsumentów?

Jest to whisky doceniana przez koneserów czy ludzi zainteresowanych tym tematem. Natomiast mówiąc o Glenfiddich, jest to marka, która zaczęła eksperymentowanie w tym segmencie, tworząc whisky z jednej destylarni, a nie whisky mieszane. To David Stewart, malt master w Glenfiddich i Balvenie rozpoczął tak naprawdę eksperymentowanie z finiszowaniem whisky, czyli leżakowanie w jednej beczce, a później – na ostatnie 6, 8 czy 10 miesięcy – leżakowanie w beczce po innym alkoholu. I patrząc pod tym kątem, to ta 21-letnia edycja była zainspirowana podróżami, ponieważ jest to szkocka whisky, która leżakowała w beczce po Bourbonie, czyli Ameryka Północna, a finiszowała w beczce po rumie, czyli wchodzimy w Amerykę Środkową. Sama ilustracja limitowanego opakowania inspirowana jest Chińskim Nowym Rokiem, które również ma wiele wspólnego ze wspomnianym podróżowaniem. Edycja 21 Glenfiddich jest dostępna w regularnej sprzedaży, jednak w limitowanym opakowaniu przeznaczona jest dla kolekcjonerów i pasjonatów whisky.

Czytaj więcej w strefie premium: Szkocka whisky przechodzi renesans (duży wywiad)

Zacznij sprzedawać produkty spożywcze w sieci - wypróbuj serwis Giełda Rolna

© Portal Spożywczy 2021-04-18 04:51:09