Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Streaming przyczynił się do rekordów sprzedaży Alibaba i JD.com

Alibaba i JD.com ustanowiły nowe rekordy na dorocznym festiwalu zakupów w Dniu Singla 11 listopada. Handel na żywo odegrał kluczową rolę podczas wydarzenia. Jeden ze streamerów sprzedał towary o wartości 1,7 miliarda dolarów w ciągu pierwszych 12 godzin tegorocznej przedsprzedaży – informuje IGD Retail Analysis.

Rekordy sprzedaży Alibaba i JD.com

O 24:00 czasu pekińskiego w dniu 11 listopada Alibaba zanotował 540,3 mld CNY (84,5 mld USD) sprzedaży brutto, co oznacza wzrost o 8,5% r/r. Słaby wzrost wynika częściowo z wysokiej bazy z zeszłego roku.

Całkowity wolumen transakcji JD.com wyniósł 349,1 mld CNY (54,7 mld USD) - wzrost o 29% r/r.

Tegoroczna impreza przyciągnęła rekordową liczbę 290 000 marek, o 90 000 więcej niż jeszcze dwa lata temu i ponad 14 milionów ofert rabatowych.

Nie można nie doceniać roli live commerce

Handel na żywo odegrał kluczową rolę podczas wydarzenia. Na przykład Austin Li Jiaqi, jeden z najlepszych live-streamerów, sprzedał towary o wartości 1,7 miliarda dolarów w ciągu pierwszych 12 godzin tegorocznej przedsprzedaży. Jego występ na żywo przyciągnął podczas imprezy blisko 250 milionów wyświetleń. W sumie wypromował 439 produktów, w porównaniu do 126 w zeszłym roku. 

Handel na żywo zmienił branżę detaliczną i w ciągu mniej niż pięciu lat stał się głównym kanałem sprzedaży w Chinach. Kupujący oczekują nie tylko sprzedaży, ale także rozrywki.



© Portal Spożywczy 2022-01-26 11:29:18