Intermarche podaje wyniki finansowe i ocenia restrukturyzację
Spółka SCA PR Polska została założona we wrześniu 1997 roku i jest centralą zakupową sieci sklepów spożywczych Intermarche w Polsce.
Intermarche: Bilans
Bilans spółki na koniec grudnia 2020 r. zamyka się po stronie aktywów i pasywów kwotą 405 966,00 tys. zł. Przychody netto ze sprzedaży towarów i usług w 2020 roku wyniosły 1 869 030 tys. zł i nieznacznie wzrosły w stosunku do 2019 roku tj. o 29 105 tys. zł. Spółka odnotowała nieznaczny wzrost obrotów w efekcie skutecznej restrukturyzacji w latach poprzednich i w roku bieżącym.
W roku 2020 firma zrealizowała stratę netto w wysokości 46 689 tys. zł., niemniej jednak budżety na lata następne przewidują w perspektywie kilku lat realizację dodatnich wyników, przede wszystkim w efekcie będącego w fazie końcowej procesu restrukturyzacji w spółce, którego celem jest osiągnięcie dodatniej rentowności oraz ponownej ekspansji geograficznej sieci Intermarche na rynku krajowym.
Działalność spółki jest finansowana przede wszystkim kredytem kupieckim oraz finansowana i wspierana przez udziałowca ITM Polska Sp. z o.o.
Zamknięcia i otwarcia
Na początku roku 2020 spółka współpracowała z 204 sklepami Intermarche w tym 4 partnerskie i 163 sklepami Bricomarche i 6 składów budowlanych. Na koniec roku 2020 liczba funkcjonujących sklepów wynosiła odpowiednio 197 IM w tym 4 sklepy partnerskie i 171 BM oraz 6 składów budowlanych. Na koniec roku było też 67 stacji paliw z reguły przy sklepach Intermarche.
Po głębokich analizach finansowych sklepów, które z różnych przyczyn były najbardziej nierentowne, a tym samym generowały straty w strukturach centralnych w Polsce, Grupa Muszkieterów w latach wcześniejszych zamknęła kilkanaście nierentownych placówek. W przyszłym roku spółka zamierza wznowić otwieranie nowych sklepów spożywczych pod szyldem Intrmarche w Polsce.