Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Prezes Pamapolu: Pomoc w promocji jest potrzebna. Zwłaszcza, gdy banki nie chcą kredytować bieżącej działalności

- Żadne przedsiębiorstwo samo nie udźwignie kosztów promocji na innych rynkach i tutaj pomoc jest konieczna, ustawowe wsparcie w formie dodatkowych środków na promocję polskich produktów poprawiłoby zdecydowanie sytuację polskich producentów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Półgrabia, prezes Pamapolu.


Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
Data: 30-10-2009, 11:08

Prezes podkreśla, że dla wielu firm dużym problemem jest bieżące finansowanie działalności.

- My też mamy problemy z kredytami bankowymi. I jeśli wzrosła nam sprzedaż to m.in. dlatego, że mocno ograniczyliśmy wydatki na inwestycje.
Choć są pierwsze sygnały, że banki zaczynają uruchamiać akcję kredytową, to do sierpnia br. nie były zainteresowane zwiększaniem finansowania - mówi Krzysztof Półgrabia.

Zauważa, że największe banki jeszcze nie zmieniły postępowania. Swoją szansę we współpracy z polskimi firmami zauważyły jednak banki nowe na polskim rynku. I podkreśla, że Pamapol wykorzystał kryzys do szybkiego rozwoju.

- W czasie kryzysu wszyscy ostrożniej podchodzą do konsumentów, do kontrahentów. Wiele firm nie myśli o ekspansji, nastawia się jedynie na przetrwanie. Myśmy mocno nastawili się na wzrost sprzedaży we wszystkich sektorach naszej działalności, z wyjątkiem kawy - dodaje prezes.

© Portal Spożywczy 2021-01-23 21:20:19