Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

W okresie świątecznym producenci sprzedają 25 proc. rocznej produkcji pralin

Okres świąteczny w kategorii pralin odpowiada za ok. 25 proc. całorocznej sprzedaży. Wskaźnik ten jednak rok do roku spada - wynika z danych Nielsena.


Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
Data: 30-10-2009, 17:38

Praliny rozwijają się dynamicznie w całym roku, dlatego znaczenie tego typu produktów w ogólnej świątecznej sprzedaży rynku słodyczy z roku na rok rośnie. W czasie świąt największe wzrosty notują producenci pralinek premium.

- W ostatnim okresie świątecznym na praliny przypadło 28 proc. sprzedaży wszystkich słodyczy - mówi Justyna Szczebel, analityk firmy Nielsen. Praliny niemal dominują w świątecznej ofercie hipermarketów - tam udział tych czekoladek w sprzedaży słodyczy wynosi prawie 45 proc. Odwrotnie jest w handlu tradycyjnym, gdzie odsetek pralin wynosi tylko 20 proc.

Najbardziej na popularności zyskują, zarówno w okresie świątecznym jak i w ciągu całego roku, czekoladki z nadzieniem. Jak wynika z danych Nielsena, sprzedaż ptasich mleczek rosła znacznie wolniej. Segment galaretek w czekoladzie pozostawał zaś stabilne.

Według danych MEMRB rynek pralin w ciągu roku do końca sierpnia 2009 r. osiągnął wartość 1,2 mld zł. Rynek ten zdominowały trzy firmy. Cadbury Wedel miał 23 proc. wartości rynku, a po 15 proc. rynku zajęły spółki Ferrero i Storck. W tym czasie sprzedano łącznie 32,2 mln kg czekoladek. Aż 43 proc. tej wielkości to ptasie mleczko, 30 proc. - czekoladki jednorodne, 21 proc. to praliny mieszane. Galaretek w czekoladzie sprzedano niecałe 2 mln kg co stanowiło 6 proc. wielkości całego rynku.

© Portal Spożywczy 2021-01-15 17:52:36