Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

KBC: Hipermarkety i dyskonty będą zwiększać swą obecność w Polsce

Wyniki Biedronki, lidera wśród sklepów dyskontowych, są imponujące i mogą posłużyć jako punkt odniesienia dla rynku FMCG - mówi Kamil Szlaga, analityk KBC Securities. Produkty spożywcze stanowią bowiem około 90 proc. łącznej sprzedaży Biedronki.


Autor: portalspozywczy.pl / KBC
Data: 02-11-2009, 11:33

Sprzedaż Biedronki w III kwartale br. wzrosła w ujęciu rok-do-roku o około 34 proc.

- Wyniki te wskazują także na fakt, że konsumenci są wrażliwi na wysokość cen. Uważamy, że ta tendencja się utrzyma, przynajmniej w krótkim okresie - przewiduje Kamil Szlaga.

Według niego hipermarkety i markety dyskontowe będą zwiększać swoją obecność i udział w polskim rynku kosztem tradycyjnych sklepów.

- Jednakże oczekujemy, że rynek FMCG w Polsce pozostanie podzielony w ciągu 3-5 lat mniej więcej pół na pół pomiędzy tradycyjny handel a nowoczesny, dlatego też nie dostrzegamy ryzyka szybkiego spadku bazy klientów ani Emperii ani Eurocash - podkreśla Kamil Szlaga.

© Portal Spożywczy 2021-01-16 22:00:27