Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Przejęcie Cadbury przez Ferrero i Hershey diametralnie zmieniłoby sytuację branży słodyczowej w Polsce

Po fiasku rozmów Kraft Foods, do zakupu Cadbury przymierzają się teraz włoskie Ferrero i amerykański Hershey - przypomina Puls Biznesu. Dzięki temu należący do Cadbury Wedel może zyskać nowego właściciela, a na polskim rynku może powstać grupa cukiernicza, która nie będzie miała sobie równych i zostawi daleko w tyle Krafta, Marsa czy Jutrzenkę - informuje gazeta.


Autor: Puls Biznesu
Data: 20-11-2009, 07:31

Jak mówi Pulsowi Binesu znawca rynku cukierniczego chcący zachować anonimowość, cena za Cadbury jest jednak wysoka, więc prawdopodobnie Ferrero czy Hershey nie zdecydują się na przejęcie w pojedynkę. Mogą przejąć tę firmę w konsorcjum, a potem podzielić się jej aktywami w zależności od potrzeb i ograniczeń na różnych rynkach, np. z tytułu przepisów antymonopolowych.

W Polsce połączenie Cadbury z Ferrero oznaczałoby powstanie zdecydowanego numeru jeden w branży słodyczy. Łączne udziały w rynku słodyczy czekoladowych Cadbury Wedel i Ferrero w Polsce sięgnęłyby 30 proc., a w rynku cukierków 20 proc. - informuje Puls Biznesu. Jak przypomina gazeta, Hershey na razie nie działa na polskim rynku.

© Portal Spożywczy 2021-01-23 05:31:35