Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Heineken planuje potężną ekspansję na rynkach azjatyckich

Trzeci największy koncern piwowarski na świecie, zawarł umowę w sprawie produkcji i sprzedaży własnej marki piwa w Indiach. Poza tym Heineken planuje integrację różnych innych operacji prowadzonych na obszarze Azji i Pacyfiku - informuje serwis onet.pl za Reutersem.


Autor: Onet.pl za Reuters
Data: 07-12-2009, 12:02

W ramach serii skomplikowanych transakcji Heineken dokona zakupu firmy APB India od spółki piwowarskiej Asia Pacific Breweries Ltd (APB), która sama stanowi joint venture z udziałem Heinekena oraz firmy Fraser and Neave, a następnie dokona jej transferu na rzecz United Breweries Limited (UBL).

Heineken oraz firma UBL, której 37,5 procent udziałów należy do indyjskiego potentata Vijaya Mallya oraz jego wspólników, zaś 37,5 procent - właśnie do Heinekena, będą dążyć do popularyzacji marki Heineken na obszarze całych Indii, czytamy w oświadczeniu opublikowanym w poniedziałek przez Heinekena.

„W branży piwowarskiej nie ma większego i oferującego lepsze możliwości rozwoju rynku niż właśnie Indie," podkreśla w oświadczeniu Jean-Francois van Boxmeer, CEO Heinekena.

„Nasze partnerstwo oraz kombinacja marek Kingfisher i Heineken pozwolą na wykorzystanie w pełni olbrzymiego potencjału indyjskiego rynku oraz na ukształtowanie przez nas segmentu najwyższej jakości piw," czytamy dalej w oświadczeniu.

Ponadto Heineken poinformował, że sojusz z APB zostanie dodatkowo wzmocniony poprzez przekazania pakietu kontrolnego w PT Multi Bintang Indonesia (MBI) oraz Grande Brasserie de Nouvelle-Caledonie SA (GBNC).

Przekazania udziałów Heinekena w MBI na rzecz APB doprowadziłoby do obowiązkowej oferty gotówkowej. Oferta ta zakładałaby wykupienie przez APB akcji MBI pozostających w wolnym obrocie (tzw. free float shares), z których 42 procent należy do Heinekena.

Koncern Heineken, którego najważniejszymi markami są piwa Heineken oraz Amstel, pierwsze i trzecie najbardziej popularne piwa w Europie, poinformował, że w roku 2010 zanotuje zyski nadzwyczajne (przed opodatkowaniem) w wysokości 145 milionów euro (219 milionów dolarów). Skonsolidowany dług netto spółki zmniejszy się o 175 milionów euro.

Efekty tych zmian będą zasadniczo neutralne dla poziomu zysków netto przed tymi jednorazowymi zdarzeniami.

 

© Portal Spożywczy 2021-04-12 09:22:02