Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Brytyjskie Cadbury ponownie odrzuca propozycję koncernu Kraft Foods

Brytyjski producent słodyczy Cadbury po raz kolejny odrzuca propozycję amerykańskiego giganta spożywczego - koncernu Kraft. Brytyjczycy ogłosili, że oferta Amerykanów jest "nie do zaakceptowania". Za przejęcie brytyjskiego konkurenta Kraft proponował niemal 17 miliardów dolarów - czytamy w serwisie tvn24.pl.


Autor: tvn24.pl
Data: 14-12-2009, 16:32
fot. candyaddict.com

Według członków zarządu Cadbury, podtrzymanie strategii prowadzenia samodzielnego biznesu pozwoli zwiększyć w przyszłości zyski, a także skupić się na tworzeniu silnej grupy. W swoim wystąpieniu skierowanym do inwestorów kierujący Cadbury Roger Carr powiedział, że nie dostrzega zysków dla swej firmy z jej ewentualnego przejęcia przez Krafta. "Podczas gdy Kraft potrzebuje Cadbury, Cadbury nie potrzebuje Krafta" - przytacza jego stwierdzenie tvn24.pl.

Cadbury podniosło jednocześnie prognozę wzrostu sprzedaży na ten rok do przedziału 5-7 procent. Wcześniej szacowało że sprzedaż na koniec roku wzrośnie o 4 do 6 procent.

Wśród innych firm zainteresowanych przejęciem Cadbury wymienia się także amerykańską spółkę Hershey oraz włoskie Ferrero. Bacznie rozwojowi sytuacji przygląda się także inny spożywczy gigant - spółka Nestle.

Cadbury na rynku brytyjskim jest właścicielem marek Wispa, Dairy Milk i Flake, a także Trident Gum. W Europie znane jest z cukierków Hall's Sweets, natomiast w Polsce jest właścicielem marki E.Wedel.

© Portal Spożywczy 2021-01-15 18:35:36