Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Sprzedaż detaliczna spadła w listopadzie o 6,1 proc. w porównaniu z październikiem

Według najnowszych danych GUS-u sprzedaż detaliczna w listopadzie wzrosła o 6,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2008 roku, po wzroście o 2,1 proc. w październiku br.. Jednocześnie miesiąc do miesiąca spadła o 6,1 proc.


Autor: PAP
Data: 23-12-2009, 10:35

Sprzedaż detaliczna w ujęciu realnym, czyli po wyeliminowaniu wpływu inflacji, wzrosła w listopadzie 2009 r. o 3,9 proc. licząc rok do roku, po wzroście o 0,7 proc. w ujęciu rocznym w październiku.

Dziesięciu ekonomistów, uwzględnionych w ankiecie agencji ISB, przewidywało, że sprzedaż detaliczna wzrosła w listopadzie o 4,8%. Rozbieżności w ich oczekiwaniach były dość znaczne i wahały się od 2,3% do 5,9% przy średniej na poziomie 4,78%.

Najbardziej wzrosła sprzedaż kosmetyków - o 18,6 proc., więcej też jedliśmy i piliśmy - sprzedaż żywności i napojów wzrosła o 11,8 proc. O 8,2 proc. poprawiła się sprzedaż samochodów, a o 4 proc. - prasy i książek. O 6,7 procent spadła natomiast sprzedaż mebli oraz sprzętu RTV i AGD.

Statystycy mają też i mniej optymistyczne wieści: wielkość zamówień składanych w polskim przemyśle spadła w listopadzie 2009 roku o 12,5 proc. wobec listopada 2009, po spadku o 20,3 proc. w październiku. Jednak w ujęciu miesięcznym zamówienia wzrosły o 2,8 proc. w porównaniu ze spadkiem o 5,7 proc. w październiku 2009 roku.

© Portal Spożywczy 2021-01-16 15:02:08