Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Stoczek walczy o 5 proc. udział w rynku dań gotowych

Należący do spółki Makarony Polskie producent dań gotowych firma Stoczek chce walczyć o klienta w nowych regionach kraju, ma jej w tym pomóc nowa wizualizacja marki i szeroka kampania marketingowa. Firma planuje także wprowadzenie nowej linii produktów.


Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
Data: 15-05-2008, 13:24

Obecnie marka Stoczek jest dobrze rozpoznawana przez klientów Polski Centralnej i Połudnowo-Wschodniej, gorsze wyniki sprzedaży firma osiąga na zachodzie i północy kraju. - Chcemy poszerzyć znajomość marki Stoczek na całą Polskę. Mamy także nadzieję, że utrzymamy postrzeganie Stoczka jako produktu z wyższej półki - mówi Paweł Nowakowski, prezes spółki Makarony Polskie, która jest właścicielem Stoczka. Firmie ma w tym pomóc prowadzona obecnie kampania reklamowa promująca nowy wizerunek produktów Stoczka. Do kupowania ma zachęcić także nowa linia produktów, która wkrótce pojawi się na rynku. - Będą to przetwory warzywne i owocowe - mówi Nowakowski.

Firma chce intensywnie działać na rynku produktów gotowych do spożycia. - Rynek dań gotowych rośnie ok. 10 proc. rocznie, niemal każdego dnia przybywają nowi konkurenci. W tej sytuacji dużym wyzwaniem jest utrzymanie w 2008 r. dotychczasowych 5 proc. udziałów w rynku - mówi prezes spółki Makarony Polskie. - Jeżeli uda nam się zwiększyć udziały w rynku będziemy bardzo zadowoleni.

Rzeszowska spółka przejęła kilkanaście miesięcy temu zakłady w Stoczku Łukowskim specjalizujące się w produkcji dań gotowych i przetworów owocowo-warzywnych. Przejęcie kosztowało Makarony Polskie 12,85 mln zł.

Od momentu przejęcia firmy Makarony Polskie zainwestowały w Stoczek stosunkowo niewielką kwotę ok. 4 mln zł. Dzięki wprowadzeniu nowoczesnych zasad zarządzania i częściowej restrukturyzacji nowy właściciel zlikwidował tzw. wąskie gardła co pozwoliło wykorzystać w pełni moce produkcyjne spółki. - Dzięki wprowadzonym zmianom firma zdobyła nowe kontrakty i zwiększyła produkcję o 100 proc. - mówi Paweł Nowakowski. Integracja Stoczka z Grupą Makarony Polskie powinna się zakończyć w połowie 2008 r.

© Portal Spożywczy 2021-01-23 21:28:01