Rynek słonych snacków może rosnąć o kilkanaście procent rocznie
W roku 2009 Polacy zjedli o 15 proc. więcej słonych snacków niż na przełomie lat 2007/2008 - wynika z danych Nielsena. I ta dynamika powinna się w najbliższym czasie utrzymać.
Autor: WP, portalspozywczy.pl
Data: 04-02-2010, 11:48

Wartość rynku słonych przekąsek Nielsen szacuje na około 2,06 mld zł, natomiast słonego pieczywa na 376 mln zł. Statystyczny Polak zjada obecnie zaledwie 2 kg słonych przekąsek rocznie, podczas gdy Brytyjczyk czy mieszkaniec Skandynawii odpowiednio 7,5 kg i 5 kg.
- Rynek tych snacków w Polsce może wzrosnąć nawet o kilkanaście procent w porównaniu z latami poprzednimi. Jest to bardzo dobra perspektywa dla wiodących marek w tym sektorze - twierdzą przedstawiciele firmy Lorenz Snack-World, który w swym portfolio ma mi.n. markę Lajkonik.
Lajkonik posiada 8,7 proc. udziału w polskim rynku słonych przekąsek ogółem oraz 48 proc. udziału w rynku słonego pieczywa i jest w nim liderem. Sprzedaż produktów marki Lajkonik wynosi ogółem 179,5 mln złotych. Marka obchodzi właśnie 100-lecie istnienia.