Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Wedel może stracić dobry wizerunek

Pod koniec stycznia uwagę światowych inwestorów przyciągnęła informacja o przejęciu firmy Cadbury przez Kraft Foods, drugiego co do wielkości producenta na rynku spożywczym. Na inwestycję zgodziła się Komisja Europejska pod warunkiem sprzedaży przez Cadbury firm produkujących czekoladę m. in. w Polsce. Oznacza to, że Wedel, wcześniej należący do Cadbury, będzie miała nowego właściciela. Czy zmiana ta wpłynie na postrzeganie i wartość marki, która w kolejnych edycjach rankingu Polska Marka plasowała się w ścisłej czołówce, a w roku 2009 została wyceniona przez autorów tego badania na kwotę ponad 713 mln złotych? - pyta portal PRoto.pl.


Autor: Proto.pl
Data: 15-02-2010, 13:46

Tomasz Zgliczyński-Cuber, odpowiedzialny w firmie CODES za tworzenie strategicznych koncepcji rozwoju dla klientów m.in. w obszarze wizerunku i strategii marki mówi serwisowi PRoto.pl, że reputacja marki Wedel pochodzi z doświadczeń konsumentów. Według niego obecnie Wedel przejada swoją dawną pozycję, pozorując ruchy, być może z obawy o swój tradycyjny wizerunek.

W tym kontekście przyjście nowego inwestora może okazać się przełomem, niekoniecznie poprawiającym sytuację marki. Obecnie wymieniania się trzech potencjalnych nabywców Wedla - Jutrzenkę, Wawel oraz Hersey, amerykańskiego potentata w produkcji słodyczy.

© Portal Spożywczy 2021-04-12 07:44:52