Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Grupa Żywiec zanotowała w 2009 r. ponad 6-proc. spadek sprzedaży

Grupa Żywiec zanotowała w 2009 r. ponad 6-procentowy spadek wolumenu sprzedaży piwa, ponad 2-procentowy spadek skonsolidowanych przychodów i ponad 25-procentowy spadek zysku z działalności operacyjnej - wylicza Puls Biznesu. Przy mocno spadającym rynku, udało się jej jednak zwiększyć udziały w rynku do 35 proc.


Autor: Puls Biznesu
Data: 24-02-2010, 06:28

Z raportu giełdowej spółki wynika, że w 2009 r. całkowita sprzedaż piwa w Polsce skurczyła się aż o 10,1 proc., do 32,2 mln hektolitrów - podaje Puls Biznesu. Tym samym spożycie piwa w naszym kraju cofnęło się do poziomu z 2006 r. i w przeliczeniu na jedną osobę sięga 85 litrów rocznie. Dziennik przypomina, że jeszcze w 2008 r. konsumpcja złocistego trunku na osobę sięgała 94 litrów.

"Wzrost stawek podatku akcyzowego w połączeniu z kryzysem finansowym negatywnie wpłynęły na rynek piwa. Grupa Kapitałowa Żywiec zanotowała 6,2-procentowy spadek krajowego wolumenu sprzedaży piwa, który jednak był mniejszy niż spadek wolumenu sprzedaży całego rynku piwa. Obniżenie naszych wyników operacyjnych wynikało przede wszystkim z obniżenia wartości złotego. Spadek wolumenu został zrekompensowany przez lepszą politykę cenową i kosztową" - Puls Biznesu cytuje sprawozdanie zarządu spółki.

© Portal Spożywczy 2021-04-12 08:34:36